Προ λίγων ημερών λάβαμε μια επιστολή από την κυρία Ηλιάνα Μ., κάτοχο Toyota Yaris αγορασμένο τον Δεκέμβριο του 2022, η οποία έχει έρθει αντιμέτωπη με πολλά και σοβαρά προβλήματα. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα αναφέρει νιώθει εξαπατημένη, φοβισμένη, τρομοκρατημένη και σίγουρα πολύ αγανακτισμένη. Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω όλα όσα της έχουν συμβεί:
«Νιώθω απελπισμένη, γιατί έχω εξαπατηθεί από την Toyota και θα ήθελα να μου πείτε, που να απευθυνθώ, ώστε να δημοσιοποιηθεί η κατάσταση, μήπως και δοθεί, λύση στο πρόβλημά μου. Το αυτοκίνητό μου (μοντέλο Yaris, 998 cc) που αγόρασα καινούργιο, τον Δεκέμβριο του έτους 2022, από επίσημο αντιπρόσωπο της εταιρείας, από την αρχή της κυκλοφορίας του, εμφάνισε προβλήματα στα ηλεκτρολογικά του: Συγκεκριμένα, κατά το 12μηνο, από τον Μάρτιο του 2023 έως και τα τέλη Φεβρουαρίου του 2024, με άφησε 30 φορές στη μέση του δρόμου, παρά το ότι, πεισθείσα από τις ψευδείς παραστάσεις της εταιρείας ότι «έφταιγε η μπαταρία του», την αντικατέστησα, με δικά μου έξοδα, για 2η φορά, μέσα στο διάστημα αυτό, του ενός έτους!
Η τελευταία φορά που με άφησε, ήταν στις 29 Φεβρουαρίου 2024 και ενώ λίγες ημέρες πριν, είχα κάνει στην ΤΟΥΟΤΑ το ετήσιο σέρβις των πρώτων 10.000 χλμ., κατά το οποίο είχαν, για μία ακόμη φορά ελέγξει (λόγω των επανειλημμένων διαμαρτυριών μου) τα ηλεκτρικά του και με είχαν διαβεβαιώσει ότι, αυτά λειτουργούσαν άψογα! Έτσι, την επόμενη ημέρα, 1η Μαρτίου, αναγκάστηκα και πάλι να μεταβώ στο συνεργείο της ΤΟΥΟΤΑ, για να τους διαμαρτυρηθώ, για την κοροϊδία, αφού για μία ακόμα φορά, με άφησε στη μέση του δρόμου. Εκεί, την ώρα, που ο τεχνικός τους επιχείρησε να βάλει μπροστά τον κινητήρα, για να το ανεβάσει στις μπάρες ανύψωσης, ακούστηκε ένα τσαφ, πήραν φωτιά τα καλώδια και άρχισε να βγαίνει καπνός από το καπώ της μηχανής!
Τρομοκρατημένη, κάλεσα την αστυνομία, για να καταγραφεί ότι η φωτιά στον κινητήρα που ξέσπασε εντός του συνεργείου, πράγμα το οποίο με θράσος, άρχισαν να αμφισβητούν και παράλληλα, παρά τις αντιρρήσεις τους, κατέγραφα με βίντεο, από το κινητό μου τηλέφωνο, τους καπνούς, που έβγαιναν από τον κινητήρα. Μία περίπου ώρα μετά, έφθασε το περιπολικό της Άμεσης Δράσης στο συνεργείο και ο αστυνομικός, που επιλήφθηκε, κατέγραψε τη διαμαρτυρία μου. Μετά από παρέμβαση και του δικηγόρου μου, αποφάσισα να μη δώσω έκταση τη στιγμή εκείνη στο θέμα και να μην υποβάλω μήνυση, ενόψει και του ότι, ο διευθυντής – υπεύθυνος του συνεργείου, κ. Μ., μου πρότεινε (και εγώ αποδέχθηκα) να μου παραχωρήσει ένα άλλο αυτοκίνητο, για να κινούμαι, μέχρι να επισκευάσουν το δικό μου. Καλόπιστα δέχθηκα, τους επισήμανα όμως, ότι το αυτοκίνητο ήταν εντός του χρόνου εγγύησης και θα έπρεπε να μου το αντικαταστήσουν, με καινούργιο, αφού ήταν φανερό ότι επρόκειτο για ελαττωματικό αυτοκίνητο, η συνέχιση της κυκλοφορίας του οποίου, ενείχε, όπως ενώπιόν τους, λίγη ώρα πριν, αποδείχθηκε, κίνδυνο πυρκαγιάς και διακινδύνευσης της δικής μου ζωής και κυρίως, του παιδιού μου, καθώς το χρησιμοποιούσα καθημερινά για τις αναγκαίες μετακινήσεις του.
Και ενώ αυτά συνέβησαν την 1η Μαρτίου, σήμερα, τρεις σχεδόν εβδομάδες μετά άλλαξε το τροπάριο από τον Διευθυντή του συνεργείου – προφανώς, μετά από καθοδήγηση από τον επίσημο έμπορο – αντιπρόσωπο του εισαγωγέα του αυτοκινήτου και τους νομικούς τους συμβούλους: Ισχυρίζονται, πως το αυτοκίνητό μου είναι έτοιμο, χωρίς όμως να μου παραδίδουν, αν και επιμόνως τους το ζητώ, οποιοδήποτε περί αυτού αποδεικτικό στοιχείο – μόνο τις διαβεβαιώσεις τους επικαλούνται, παρόμοιες με αυτές, που μου έδιναν επί τόσους μήνες, περί του ότι «δεν έχει κανένα ελάττωμα το αυτοκίνητο». Ειδικότερα, δεν μου δίνουν μία έκθεση από εμπειρογνώμονα, που τους ζητώ ή έστω έγγραφα (τεχνικές εκθέσεις) για τις βλάβες, που «διόρθωσαν». Επικαλούμενοι μόνο ότι η …μίζα (το εξάρτημα δηλ., στο οποίο εκδηλώθηκε ως «σύμπτωμα», το πρόβλημα) ήταν «ελαττωματική» (ενώ, στο σέρβις, πριν 8 ημέρες, ήταν …εντάξει!), με καλούν να παραλάβω το αυτοκίνητό μου, χωρίς να μου δίνουν, όχι μόνο καμία έκθεση για τη διόρθωση της διαρροής αλλά ούτε καν εγγύηση για τα ηλεκτρικά του, εν γένει! Όπως όμως τους επισήμανα, για μία ακόμα φορά γραπτώς (με μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας), η επισκευή της μίζας, αποκατέστησε μόνο το σύμπτωμα, δεν έλυσε το πρόβλημα της διαρροής στα ηλεκτρικά του (όπως δεν το έλυσε και η δις σε ένα έτος, αντικατάσταση της μπαταρίας του) – πράγμα, που κάνουν, πως δεν καταλαβαίνουν.
Μετά από αυτά, η απάντησή τους στο μήνυμά μου ήρθε από μία δικηγόρο, ονόματι Μ., η οποία, χωρίς να αναφέρεται ποιον ή ποιους ακριβώς εκπροσωπεί, ζήτησε επιτακτικά να επιστρέψω το «αυτοκίνητο αντικατάστασης» χαρακτηρίζοντάς με και κακόπιστη (!), επειδή δεν είχα σπεύσει να το κάνω με το 1ο μήνυμα, που είχα λάβει από τον Διευθυντή του συνεργείου! Πέραν όμως των απρεπών χαρακτηρισμών, για την ταμπακιέρα, εποίησε την νήσσαν: Καμία τεχνική έκθεση, καμία γνωμοδότηση, κανένα εν πάση περιπτώσει έγγραφο, για τη (δήθεν) επιδιόρθωση της βλάβης, όχι μόνο δεν μου επισύναψε η δικηγόρος (ούτε και κανείς, από όλους, όσοι έλαβαν γνώση της απάντησής της) αλλά ούτε επικαλέστηκε καν! Αναφέρθηκε μόνο στις ήδη γνωστές σε εμένα, προφορικές διαβεβαιώσεις του συνεργείου, οι οποίες, λόγω του ιστορικού των βλαβών του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, δεν μπορούν να ληφθούν σοβαρά υπόψη. Άραγε τι φοβούνται να μου στείλουν τα έγγραφα που δικαιούμαι;
Τέλος, θεωρώ ότι υπάρχει και ένα μείζον θέμα, ως προς την αξιοπιστία της ΤΟΥΟΤΑ, σχετικά με την παραπλάνηση, που κάνει στους υποψήφιους αγοραστές, ως προς τη δήθεν 6ετή «εγγύηση», που προσφέρει στα μοντέλα της: Εάν, μετά από τόσες βλάβες, δεν αντικαθιστά ένα καταφανώς ελαττωματικό και μη επισκευάσιμο (ή έστω, ασύμφορο προς επισκευή), αυτοκίνητο και περιμένει να παρέλθει ο χρόνος της εγγύησης για να με χρεώσει με τα έξοδα εκτεταμένων επισκευών (αν καταφέρει να φτάσει το δικό μου μέχρι τότε), που χρειάζεται να γίνουν, αυτό από μόνο του, είναι πρόκληση τουλάχιστον για τη λογική και συνιστά ευθεία παραβίαση του νόμου για την προστασία του καταναλωτή: δεν δικαιούται να διαφημίζει η ΤΟΥΟΤΑ, ως βασικό πλεονέκτημα των αυτοκινήτων της, την 6ετή «εγγύηση», που προσφέρει και να παραπλανά τους καταναλωτές.
Υγ. Επειδή «ρωτώντας πας στην πόλη», εκμυστηρευόμενη και αλλού το θέμα με το αυτοκίνητο, ανακάλυψα ότι υπάρχει και άλλος, με καινούργιο Toyota 6-μήνου, με ελάττωμα στα ηλεκτρικά, που δεν του το αναγνωρίζει η εταιρεία, ενώ και αυτό είναι στην εγγύηση. Άρα, υπάρχουν πιθανόν και άλλοι καταναλωτές – θύματα, της βαρέως αντισυναλλακτικής τακτικής της ΤΟΥΟΤΑ.
Με εκτίμηση,
Ηλιάνα Μ.