Renault και Geely σύναψαν πρόσφατα μια σημαντική για τα δεδομένα της παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανίας συμφωνία, αναφορικά με την εξέλιξη νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η συνεργασία Γάλλων και Κινέζων δεν περιορίζεται μόνο στο τεχνικό σκέλος, αλλά και σε εμπορικό. Κάπως έτσι προέκυψε το νέο Grand Koleos, που αποτελεί τον πρώτο καρπό της σχέσης Renault-Geely.
Το νέο γαλλικό SUV βασίζεται στο Geely Xingyue L, από το οποίο και εμπνέεται σχεδιαστικά. Για την ακρίβεια, πρακτικά μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο. Μπροστά βέβαια η Renault δίνει τη δική της ταυτότητα, με νέα μάσκα και προφυλακτήρα, ώστε να «φέρνει» σε Austral ή Scenic E-Tech. Πίσω, αντίθετα, οι ομοιότητες με το Xingyeue L είναι πολύ περισσότερες, όσο κι αν τα νέα γραφικά στα LED θέλουν να κάνουν τη διαφορά. Εξίσου παρεμφερείς μένουν και οι διαστάσεις, με το μήκος να φτάνει τα 4.780 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.780 χλστ.
Παρά τις μεγάλες διαστάσεις, το εσωτερικό προσφέρεται αποκλειστικά σε 5θέσια διάταξη (το Geely και 7θέσιο). Αυτός είναι και ο λόγος, όμως, για το γενναιόδωρο πορτμπαγκάζ των 633 λίτρων. Κατά τα άλλα, εξαιρώντας το σήμα της Renault στο τιμόνι και εκείνο της Alpine στα καθίσματα (στην έκδοση Esprit Alpine), ο διάκοσμος του Grand Koleos ταυτίζεται με εκείνον του Xingyue L. Μια τεράστια ενιαία διάταξη τριών οθόνων καλύπτει όλο το πλάτος του ταμπλό, προσφέροντας ενημέρωση και για το συνοδηγό, με την παρουσία κουμπιών και διακοπτών να περιορίζεται στο ελάχιστο.
Το Grand Koleos πατάει στην πλατφόρμα CMA, που γνωρίζουμε από το Volvo XC40. Τα κινητήρια σύνολα είναι δύο, ένα υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης κι ένα plug-in υβριδικό, με αποδόσεις που κυμαίνονται από 211 ως 245 άλογα. Συγκεκριμένα το 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο παράγει 211 ίππους, ενώ το PHEV που συνδυάζει 1.500άρη τούρμπο και 2 ηλεκτροκινητήρες, 245 ίππους. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τρόχους μέσω 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ή 3τάχυτου στο plug-in υβριδικό, ενώ διατίθεται και τετρακίνητη επιλογή για το 2.0 Turbo με κλασικό 8άρι αυτόματο.
Το γαλλοκινεζικό SUV θα ξεκινήσει να διατίθεται στην Κίνα από το προσεχές φθινόπωρο, δίχως ακόμα να ανακοινώνονται σχέδια διάθεσης σε άλλες αγορές.