Η γκάμα των ηλεκτρικών Kia, και συγκεκριμένα η οικογένεια των EV, επεκτείνεται προς τα κάτω, με το νέο EV3. Του μοντέλου που αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό κόμπακτ SUV από τους Κορεάτες, παίρνοντας θέση στο πιο «καυτό» segment της αγοράς.
Το EV3 βασίζεται στην πλατφόρμα Ε-GMP (Electric Global Modular Platform) και έχει μήκος 4.300 χλστ, (πλάτος 1.850 χλστ., ύψος 1.560 χλστ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ.), τοποθετούμενο στο επίκεντρο των B-SUV. H σχεδίαση αντλεί έμπνευση από το μεγαλύτερο EV5 εμπρός, υιοθετώντας εν πολλοίς το μοτίβο Digital Tiger Face που εκφράζει η τεχνοτροπία «Opposites United». Τα φωτιστικά σώματα βάζουν την υπογραφή τους μέσω του «Signature Star Map Lighting», μιμούμενα διάφορους αστερισμούς. Οι 20άρες ζάντες φορούν ένα φουτουριστικό και αεροδυναμικό «κοστούμι», ενώ πίσω το ντιζάιν των φαναριών δανείζεται στοιχεία από το κορυφαίο EV9. Από το μεγαλύτερο SUV της Kia προέρχονται και οι έντονες ακμές στις πίσω πόρτες, όπως και οι γραμμές στους ώμους.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός του EV3 προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα που φιλοξενεί άνετα πέντε άτομα, την ώρα που η τεράστια ενιαία οθόνη αφής των σχεδόν 30 ιντσών (αποτελούμενη από ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″, οθόνη για το σύστημα κλιματισμού 5,0″ και οθόνη 12,3″ για το σύστημα πολυμέσων) κλέβει την παράσταση. Επεκτείνεται μάλιστα προς το κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας στον συνοδηγό πρόσβαση στις λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Πέρα από την ψηφιακότητα και τα gadgets, το EV3 δίνει έμφαση και στην πρακτικότητα.
Η κομψή κεντρική κονσόλα ενσωματώνει ένα συρόμενο τραπεζάκι και έναν αποθηκευτικό χώρο. Στον κάτω χώρο μπορούν να τοποθετηθούν αναψυκτικά, ποτά, σνακ, ακόμα και μικρά σακίδια, ενώ τα προσωπικά ηλεκτρονικά αντικείμενα – όπως φορητοί υπολογιστές και tablet – μπορούν να τοποθετηθούν, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, στο τραπεζάκι. Με ένα χώρο αποσκευών 25 λίτρων μπροστά και ένα πορτμπαγκάζ 460 λίτρων πίσω, το EV3 προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του. Η ρυθμιζόμενη σε δύο επίπεδα βάση εξασφαλίζει ευελιξία ύψους 140 χιλιοστών για το χώρο αποσκευών καθιστώντας τον ιδανικό για δραστηριότητες όπως οι οικογενειακές εκδρομές για κάμπινγκ.
Στο μέτωπο της τεχνολογίας τώρα, το EV3 είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από τη νέα τεχνολογία i-Pedal 3.0 , η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την διάρκεια της πέδησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις του, και ταυτόχρονα επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Με το EV3 η Kia γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που φέρνει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών SUV, δίνοντας στους επιβάτες την ελευθερία και την ευελιξία να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές όπως φορητούς υπολογιστές, μικρά ψυγεία, καφετιέρες ή σεσουάρ μαλλιών. Το ψηφιακό κλειδί Digital Key 2.0 επιτρέπει στους κατόχους να αποφεύγουν την ταλαιπωρία της μεταφοράς φυσικών κλειδιών, ξεκλειδώνοντας και εκκινώντας το EV3 χρησιμοποιώντας μόνο το smartphone ή το smartwatch τους. Παράλληλα συναντάμε και τον ψηφιακό βοηθό AI Assistant, που έκανε πρεμιέρα στο K4, ο οποίος προσφέρει άμεση και διαισθητική αλληλεπίδραση αυτοκινήτου-οδηγού για τον έλεγχο όλων των λειτουργιών.
Την κίνηση του νέου Kia αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 283 Nm, τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς και εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 χλμ./ώρα, με τις διαθέσιμες εκδόσεις μπαταρίας να είναι δύο: η Standard με μια συστοιχία 58,3 kWh και η Long Range, που φτάνει τη χωρητικότητα της μπαταρίας στα 81,4 kWh. Χάρη στην προσεγμένη αεροδυναμική (Cd 0,269) και τις υπερσύγχρονες τεχνολογίες Μονάδας Διαχείρισης Μπαταρίας (BMU) και Μονάδας Παρακολούθησης Στοιχείων (CMU), που διασφαλίζουν ότι οι μπαταρίες 4ης γενιάς χρησιμοποιούν την ενέργεια όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά, το EV3 Long Range δύναται να φτάσει έως τα 600 χλμ. με μια φόρτιση. Όταν έρθει η ώρα αυτής (της φόρτισης), η σύνδεση σε ταχυφορτιστή μπορεί να ανεβάσει το επίπεδο ενέργειας από 10 σε 80% εντός περίπου μισής ώρα (31 λεπτά).