Μπορεί πολύς κόσμος να νομίζει τη Lancia για «νεκρή», όμως η θρυλική εταιρία όχι μόνο κρατιέται στην επιφάνεια με το Ypsilon αλλά τα πηγαίνει και απρόσμενα καλά στις πωλήσεις. Τώρα, το σουπερμίνι που κρατάει μόνο του την κληρονομιά του Βιτσέντζο Λάντσια εκσυγχρονίζεται και αποκτά υβριδική έκδοση.
Δείτε ακόμα: Νέο ηλεκτρικό Fiat 500 με έως 320 χλμ. αυτονομία
Η Ypsilon Hybrid Ecochic έρχεται να συνοδεύσει τα προσφάτως παρουσιασθέντα υβριδικά Fiat 500 και Panda, διαθέτοντας το ίδιο σύνολο με αυτά. Το νέο Mild Hybrid υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λτ. και ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Το μηχανικό σύνολο αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Το BSG είναι τοποθετημένο πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah. Την αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.
Τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, στο οποίο όταν επιλεχθεί η νεκρά εν κινήσει -και για ταχύτητες από 30 χλμ./ώρα και κάτω- ο κινητήρας απενεργοποιείται πλήρως, με την τροφοδοσία ενέργειας των υποσυστημάτων να αναλαμβάνει η μπαταρία ιόντων-λιθίου. Σύμφωνα με τη Lancia, το ήπιο υβριδικό σύστημα μειώνει έως και 24% την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων σε σχέση με το συμβατικό μοτέρ των 1.2 λίτρων.
Διαβάστε επίσης: Ανάσταση! Η Lancia Delta Integrale επιστρέφει
Η υβριδική Ypsilon δεν ξεχωρίζει εμφανισιακά από τις απλές, πέρα από τις διαφορετικές ζάντες αλουμινίου. Η τιμή για τη Silver στην Ιταλία -που είναι και η μόνη αγορά όπου διατίθεται- τοποθετείται στις 10.350 ευρώ και για τη χρυσαφί Gold της φωτογραφίας στις 10.900 ευρώ, επωφελούμενες από προωθητικό πρόγραμμα που «τρέχει» μέχρι τις 31 Μαρτίου (11.850 και 12.400 ευρώ αντίστοιχα χωρίς αυτό).