Έμεινε μόνο με το Ypsilon και περιορίστηκε σε πωλήσεις αποκλειστικά εντός Ιταλίας. Βρέθηκε αρκετές φορές ένα βήμα πριν το «λουκέτο». Η Lancia, όμως, δεν είναι απλά μια αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι ιδέα. Κι οι ιδέες, είναι αήττητες!
Η θρυλική φίρμα από το Τορίνο εισήλθε και επίσημα στη νέα εποχή σήμερα, κατά τη διάρκεια της Lancia Design Day. Μιας εκδήλωσης-ορόσημο, όπου οι Ιταλοί εγκαινίασαν το νέο τους σήμα και τη σχεδιαστική της φιλοσοφία, με το πρωτότυπο Pu+Ra Zero να δίνει τον τόνο για τα μελλούμενα της εμφάνισης στα επερχόμενα μοντέλα της Lancia. Αρχίζουμε με το σήμα, το οποίο ενσαρκώνει την 7η εκδοχή από το 1906 που κύλησε τους τροχούς του το πρώτο αυτοκίνητο του Βιτσέντζο Λάντσια. Εμπνευσμένο από το λογότυπο του 1957, που έκανε πρεμιέρα στη Flaminia, το νέο λογότυπο αποτελεί ένα αυθεντικό κόσμημα με κλασσική αισθητική, απλές γραμμές και πολυτελή χαρακτήρα. Κατασκευασμένο από αλουμίνιο, εκφράζει του νέους γραφιστικούς κώδικες της μάρκας και αποτελεί το αποτέλεσμα προηγμένων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως την ωρολογοποιεία.
Το νέο σήμα χαρακτηρίζεται ως «Προοδευτικά Κλασσικό» και αξιοποιεί ιστορικά χαρακτηριστικά, όπως η σημαία και το δόρυ, με έναν απόλυτα μοντέρνο τρόπο. Όλα αυτά τα στοιχεία αποτελούν σύμβολα της αριστοκρατικής καταγωγής της Lancia και της κληρονομίας της που συνδυάζονται με τις σύγχρονες εκφράσεις της ισορροπίας και της πολυτέλειας. Νέα είναι και η γραμματοσειρά, η οποία έχει έναν καθαρό και διαχρονικό τόνο, συμβολίζοντας το μέλλον της μάρκας. Για τη δημιουργία του νέου λογοτύπου η σχεδιαστική ομάδα της Lancia μελέτησε και τις επτά παλαιότερες εκδόσεις, ξεκινώντας από το μινιμαλιστικό του 1907, όπου το όνομα αναγράφεται με χρυσά γράμματα.
Η σχεδιαστική γλώσσα Pu+Ra (εκ το “Pure” («Καθαρή») και “Radical” («Καινοτόμα»)) είναι το αποτέλεσμα του υπερήφανου παρελθόντος της μάρκας και τυπικών παραδειγμάτων του Ιταλικού στιλ. Οι απαλές και καθαρές γραμμές των Aurelia και Flaminia θα είναι εμφανείς στα μελλοντικά μοντέλα της Lancia, μαζί με μοντέρνες εκφράσεις της καινοτομίας και την απλότητας, οι οποίες αντλούν έμπνευση από τη μόδα και την αρχιτεκτονική, αλλά και τη σπουδαία ιστορία της μάρκας στους αγώνες, όπως αυτή εκφράστηκε από μοντέλα όπως η Stratos και η Delta.
Όσο για το εσωτερικό, το Lancia Pu+RA Design δημιουργεί μια σύνδεση με το design των ιταλικών επίπλων, με απόλυτη προσοχή στην λεπτομέρεια, τα υλικά και την καινοτομία. Αυτή η διαφορετική προσέγγιση οδήγησε τη Lancia στην απόφαση να συνεργαστεί με την Cassina, μια από τις πλέον διάσημες Ιταλικές εταιρείες στο χώρο της σχεδίασης επίπλου και εσωτερικών χώρων με ιστορία άνω των 100 χρόνων. Η Cassina θα μεταφέρει την εμπειρία της στο χώρο του αυτοκινήτου παράλληλα με τις αξίες της Lancia, συνδυάζοντας δύο διαφορετικές πτυχές του made in Italy, με μέγιστη εστίαση στη βιωσιμότητα και την άνεση.
Το Pu+Ra Zero, τώρα, αποτελεί ένα τρισδιάστατο μανιφέστο που εκφράζει την ουσία του σχεδιαστικού οράματος της Lancia, που θα συναντήσουμε στο νέο Ypsilon, τη νέα Delta και την επερχόμενη ναυαρχίδα της εταιρίας. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από μια νέα προσέγγιση στην ιστορική μάσκα «calice» («δισκοπότηρο») , η οποία τώρα περνά στο μέλλον με τρεις αχτίδες φωτός να καθορίζουν το σχήμα της. Η νέα μορφή του «δισκοπότηρου» θα βρίσκεται σε όλα τα νέα μοντέλα, καθιστώντας τα άμεσα αναγνωρίσιμα κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.
Πάνω από αυτό βρίσκεται η επίσης νέα γραμματοσειρά της Lancia, που μαζί με τη μάσκα ορίζει τη γραφιστική ταυτότητα της αναγέννησης της Lancia στη νέα εποχή της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας. Οι απαλές, χυτές γραμμές που θυμίζουν τη σχεδίαση των Aurelia B20 και Flaminia, με την κυκλική οροφή να γεμίζει με φως το εσωτερικό. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα. Θυμίζουν τη Stratos και θα χρησιμοποιηθούν στο νέο Ypsilon, με τα γράμματα της Lancia να βρίσκονται μεταξύ τους. Τέλος στην πλαϊνή όψη ξεχωρίζει το νέο λογότυπο, ενώ ιδιαίτερη πινελιά συνιστά και το απαλό χρώμα Micalized Blue.
«Η νέας εποχή της Lancia ξεκινά σήμερα, με το νέο λογότυπο και ένα ξεκάθαρο σχεδιαστικό όραμα.» Με αυτά τα λόγια ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia εγκαινίασε το νέο ξεκίνημα της ιστορικής ιταλικής μάρκας, δίνοντας παράλληλα το στίγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα ακολουθηθεί. «Εν αναμονή του νέου Ypsilon, του πρώτου μοντέλου της νέας Lancia, παρουσιάζουμε το Lancia Pu+Ra Zero, ένα τρισδιάστατο μανιφέστο που θα εμπνεύσει τα μοντέλα που θα λανσάρουμε την περίοδο 2024-2028. Είναι ένα έργο τέχνης, όπου το παρελθόν και το μέλλον βρίσκονται σε συνεχή επαφή, όπως και η κομψότητα σε ισορροπία με το καινοτόμο πνεύμα. Σήμερα, ξεκινά η αναγέννηση που θα εκπλήξει όλους τους φίλους της Lancia. Η Lancia θα είναι και πάλι μια ελκυστική, αξιοσέβαστη και αξιόπιστη μάρκα στην ευρωπαϊκή αγορά των premium αυτοκινήτων!»