Το πολυαναμενόμενο υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 N δοκιμάζεται στα όριά του στην πίστα του Nürburgring, λίγο καιρό πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Ιούλιο. Μάλιστα το Ioniq 5 N μόλις ολοκλήρωσε τη δοκιμή αντοχής των 10.000 χιλιομέτρων στο Nordschleife, όμως ξεκίνησε τη δεύτερη δοκιμή των 10.000 χιλιομέτρων για να ξεπεράσει τα όρια του αυτοκινήτου.
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις, είναι η αποτελεσματικότερη διαχείριση της θερμότητας σε σύγκριση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, λόγω και των μπαταριών. Για αυτό η Hyundai έδωσε και σε αυτό τον τομέα ιδιαίτερη προσοχή, ενσωματώνοντας τεχνικές ψύξεις παρόμοιες με αυτές των θερμικών μηχανικών συνόλων. Αυτές οι τεχνικές ψύξης υλικού ενισχύονται περαιτέρω από νέες λύσεις διαχείρισης θερμότητας, όπως το N Battery Preconditioning και το N Race.
Πολλές ρυθμίσεις οδήγησης
N Battery Preconditioning προκαθορίζει τη θερμοκρασία των στοιχείων της μπαταρίας στην πιο αποδοτική θερμοκρασία τους. Η λειτουργία προετοιμασίας μπαταρίας χωρίζεται σε δύο λειτουργίες: λειτουργία «Drag» και λειτουργία «Track» για διαφορετικά σενάρια οδήγησης απόδοσης. Στη λειτουργία «Drag», η βέλτιστη θερμοκρασία ρυθμίζεται για άμεση χρήση της μέγιστης ισχύος, ενώ στη λειτουργία «Track», η χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία μπαταρίας βελτιστοποιείται για αυξημένο αριθμό γύρων. Το N Race προσφέρει στους οδηγούς πιο άμεσο έλεγχο στη χρήση ενέργειας του αυτοκινήτου, δίνοντας έμφαση στην οδήγηση «Sprint» ή «Endurance». Το «Sprint» δίνει προτεραιότητα στην πλήρη ισχύ.
Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η Hyundai και στο σύστημα πέδησης του Ioniq N. Η αναγεννητική πέδηση από τους κινητήρες παρέχει κύρια δύναμη φρεναρίσματος με υδραυλικά φρένα που παρέχουν πρόσθετη δύναμη εάν είναι απαραίτητο. Οι μηχανικοί της Hyundai N σχεδίασαν αυτό το μοναδικό σύστημα αναγεννητικής πέδησης ειδικά για το Ioniq 5 N, προσφέροντας έως και 0,6 G επιβραδυντική δύναμη,- μόνο μέσω της ανάκτησης φρεναρίσματος. Τα υδραυλικά φρένα του αυτοκινήτου είναι ενισχυμένα με μεγαλύτερους δίσκους διαμέτρου 400 χιλιοστών, κατασκευασμένους από ελαφρύτερο υλικό και με βελτιστοποιημένη ροή αέρα για ψύξη.
Προσομοίωση του 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη
Παράλληλα, οι μηχανικοί της Hyundai N ανέπτυξαν τα N Active Sound + και N e-Shift προκειμένου να παρέχουν μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση και πιο ακριβή έλεγχο του δυναμικού χειρισμού του οχήματος. Το N Active Sound + αποτελείται από ένα σύστημα 10 ηχείων, με τρία διαφορετικά θέματα προσαρμόσιμο ήχου για τους οδηγούς: Ignition, Evolution και Supersonic. Το Ignition προσομοιώνει τον κινητήρα 2.0 turbo των αυτοκινήτων βενζίνης N με σκασίματα από εξάτμιση, ενώ το Evolution είναι ένας ηλεκτρονικός ήχος εμπνευσμένος από το N 2025 Vision Gran Turismo Concept και το RN22e. Το Supersonic προσομοιώνει ένα μαχητικό αεροσκάφος για να δώσει στους οδηγούς την αίσθηση ενός πιλότου μαχητικού.
Το N e-Shift συνεργάζεται στενά με το N Active Sound + για την προσομοίωση του οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) των αυτοκινήτων βενζίνης N. Το N e-Shift προσομοιώνει τις αλλαγές των ταχυτήτων μέχρι και τους κραδασμούς μεταξύ των αλλαγών!