Οι ειδήσεις για καταργήσεις V12 «σκάνε» δεξιά-αριστερά, αλλά ευτυχώς όχι στο Μαρανέλο. Το αντίθετο, μάλιστα. Η Ferrari παρουσίασε ένα αυτοκίνητο-ωδή στους δωδεκακύλινδρους κινητήρες, δίνοντάς του αυτό ακριβώς το όνομα! Κυριότερα; Δίνοντάς του έναν ατμοσφαιρικό V12 830 ίππων κάτω από το καπό, με δυνατότητα περιστροφής στις 9.500 σ.α.λ.
Η 12Cilindri, όπως απλούστατα και περιγραφικότατα ονομάζεται το νέο «Cavallino», έρχεται να πάρει τη θέση της 812 Superfast και να φέρει τη νοσταλγία στη γκάμα της Ferrari, με τις σχεδιαστικές γραμμές να παραπέμπουν στην εμβληματική 365 GTB/4 Daytona. Τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και η φάσα που τα ενώνει στο εμπρός μέρος, μοιάζουν βγαλμένα από τη δεκαετία του 70, όπως και η παραστατική διαμόρφωση του πίσω μέρους και των κολωνών. Τα πάντα πάνω στην 12Cilindri «φωνάζουν» Daytona, αλλά στην υπερ-σύγχρονη μετενσάρκωσή της. Οι σχεδιαστές της Ferrari κάνουν λόγο για πιο καθαρές και μυώδεις αναλογίες συγκριτικά με την 812 Superfast, την ώρα μάλιστα που η αεροδυναμική απόδοση ανεβαίνει επίπεδο.
Το ρετρό τελείωμα της ουράς, για παράδειγμα, κρύβει μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αεροτομή, που ενεργοποιείται αυτόματα και κατά το δοκούν ανάμεσα στα 60 και τα 300 χλμ./ώρα, αυξάνοντας την κάθετη δύναμη και τη σταθερότητα. Το πάτωμα έχει εξελιχθεί ενδελεχώς μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα, προς όφελος της μεγιστοποίησης των παραγόμενων κάθετων φορτίων και την ελαχιστοποίηση της άνωσης, ενώ οι αεραγωγοί στα φτερά εξυπηρετούν διπλό σκοπό: αφενός απάγουν θερμότητα από φρένα-κινητήρα, αφετέρου μειώνουν την πίεση που δημιουργείται στο μηχανοστάσιο από την εισροή του αέρα στις υψηλές ταχύτητες. Φυσικά δεν γινόταν να λείπουν τα ακροπτερύγια και το ενεργό splitter στον εμπρός προφυλακτήρα, ούτε οι ποδιές στα πλαϊνά.
Όπως και στις άλλες καινούργιες Ferrari, το εσωτερικό της 12Cilindri κυριαρχείται από τις μεγάλες οθόνες. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια 10,25 ιντσών για το infotainment, ενώ πίσω από το τιμόνι ο οδηγός ενημερώνεται από μια 15,6 ιντσών. Οθόνη έχει και ο συνοδηγός, 8,8 ιντσών κιόλας, ενώ όταν οι επιβάτες χρειαστούν κάτι διαφορετικό σε μουσική από τις μελωδίες του V12, αναλαμβάνει ένα ηχοσύστημα 15 ηχείων της Burmester. Ποιος θα επιλέξει κάτι τέτοιο, όμως, όταν κάτω από το μακρύ καπό τραγουδάει ένας τενόρος 830 ίππων;
Η ουσία όλης της ύπαρξης για την 12Cilindri κρύβεται στον ατμοσφαιρικό 6.5 V12 F140, που συνεχίζει ακάθεκτος δίχως την παραμικρή συνδρομή υπερπλήρωσης ή ηλεκτρικής ενίσχυσης. Οι νέες μπιέλες τιτανίου μειώνουν τη στρεπτική μάζα κατά 40% και βελτιώνουν περαιτέρω τη δυνατότητα περιστροφής, η οποία εδώ φτάνει μέγιστα στις 9.500 σ.α.λ. Η ισχύς ανέρχεται στους 830 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και τα 678 Nm στις 7.250 σ.α.λ., με τα πιστόνια να κατασκευάζονται από αλουμίνιο και τον στρόφαλο να είναι ελαφρωμένος και επαναζυγισμένος σε σχέση με την 812 SF, την ώρα που οι αυλοί και οι οδηγοί των βαλβίδων αντλούν τη σχεδίασή τους από τη Formula 1 και διαθέτουν Diamond-Like-Carbon επίστρωση – όλες αναβαθμίσεις προς όφελος της μηχανικής απόδοσης του μοτέρ, αλλά και της ευστροφίας.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω, συν του κοντύτερου βήματος στη μετάδοση λόγω των μεγαλύτερων τροχών (275/35 ZR21 μπροστά, 315/35 ZR21 πίσω) και των ταχύτερων αλλαγών στο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δλ., 0-200 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική 340 χλμ./ώρα. Η ελαφρώς βαρύτερη (1.620 κιλά αντί 1.560) Spider εμφανίζεται μισό «τσακ» πιο αργή, αλλά και πάλι καταιγιστική: 0-100 σε 2,95 δλ., 0-200 σε 8,2 δλ., ίδια τελική. Ως γνήσια Ferrari που είναι η 12Cilindri, φροντίζει να περνάει την ταχύτητα και στις στροφές. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σύστημα τετραδιεύθυνσης και έλεγχος πρόσφυσης Slide Slip Control 8.0 με αναβαθισμένο λογισμικό και ακόμα ταχύτερη απόκριση στην κατανομή της ισχύος, αναλαμβάνουν να βγάλουν τον οδηγό ασπροπρόσωπο στο βουνό ή την πίστα. Εξάλλου, μέσα στο Φιοράνο και το Μουτζέλο πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξής της η «Δωδεκακύλινδρη», οπότε κάτι ξέρει από πίστες…
Όσο για την τιμή; Από 395.000 ευρώ η κουπέ, από 435.000 ευρώ η Spider στην Ιταλία.