Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνεργασία ανακοινώθηκε μεταξύ Mahindra και VW, με σκοπό την παροχή υλικοτεχνικής υποστήριξης από τους Γερμανούς στους Ινδούς για την εξέλιξη προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων.
Οι δυο εταιρίες ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους, η οποία θα φέρει εξαρτήματα από την πλατφόρμα MEB της VW στην INGLO της Mahindra και θα δώσει ζωή αρχικά σε 3 ολοκαίνουργια SUV της ινδικής φίρμας. Τα XUV.e8, XUV.e9 και BE.05 θα αποτελέσουν τα πρώτα προϊόντα της ινδο-γερμανικής σύμπραξης, με το «πάρε-δώσε» να περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρες, στοιχεία μπαταριών, λογισμικά, συνδεσμολογίες και λοιπά παρελκόμενα του εξηλεκτρισμού. Η συμφωνία με τη VW σβήνει και τη φημολογία περί συνεργασίας της Mahindra με τη BYD που είχε αναπτυχθεί, αν και στο ρευστό τοπίο της αυτοκίνησης τίποτα δεν θα πρέπει να αποκλείεται.
Η κοινή ανακοίνωση των δυο εταιριών πάντως, κάνει λόγο για συμφωνία με πολυετή ορίζοντα και προτεραιότητα «την κοινή εξερεύνηση ακόμα περισσότερων δυνατοτήτων και ευκαιριών, αρχικά για την ανάπτυξη της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ινδία». Κοινός στόχος ορίζεται η ενδυνάμωση του «ηλεκτρικού αποτυπώματος» στην ινδική αγορά και η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού στην περιοχή. Το πρώτο μοντέλο που θα δρέψει τους καρπούς των Mahinda-VW θα είναι το XUV.e8, που αναμένεται να παρουσιαστεί το Δεκέμβρη του 2024, με το XUV.e9 να ακολουθεί λίγο αργότερα (Απρίλιος 2025) και το BE.05 στα τέλη του επόμενου έτους (Οκτώβρης 2025).
Ο νέος αυτός συνεταιρισμός, πάντως, επιφυλάσσει τεράστιο ενδιαφέρον και για την ευρωπαϊκή αγορά. Μέσω Mahindra η VW θα αντλήσει τεχνογνωσία και υπόβαθρο για ενδεχόμενα EVs χαμηλού κόστους, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα των Κινέζων κατασκευαστών. Προφανώς με τις κατάλληλες προσαρμογές ώστε να είναι σύννομα τα ινδικά αυτοκίνητα των ευρωπαϊκών προδιαγραφών, αλλά ό,τι πρέπει για να μπουν απέναντι σε μοντέλα όπως το BYD Seagull.