Οι κατασκευαστές ολοένα και εκδηλώνουν επιθυμίες για αναβάθμιση των προϊόντων τους, ανεβαίνοντας επίπεδο και προσφέροντας ακόμα περισσότερη ποιότητα, αντί πολλών επιλογών. Το VW Group είναι η πιο πρόσφατη ένταξη σε αυτή τη νοοτροπία, δια στόματος του οικονομικού του διευθυντή.
Ο Arno Antlitz παραχώρησε συνέντευξη στους Financial Times, όπου έδωσε το στίγμα για τη στρατηγική που θα ακολουθήσει ο γερμανικός κολοσσός στο προσεχές μέλλον: «Το κλειδί δεν είναι η ανάπτυξη. Επικεντρώνουμε την προσοχή μας περισσότερο στην ποσότητα και τα περιθώρια κέρδους, παρά στον όγκο πωλήσεων και το μερίδιο της αγοράς. Θα υπάρξει μια διαδικασία περικοπών στις γκάμες των εταιριών μας, κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά όπου το VAG προσφέρει συνολικά πάνω από 100 διαφορετικά μοντέλα». Τι εννοεί ο Antlitz; Πώς αρκετά μοντέλα και εκδόσεις θα καταργηθούν, ούτως ώστε τα εναπομείναντα να ανέβουν σε επίπεδο ποιότητας και τιμής. Κάτι που θα αυξήσει και τα περιθώρια κέρδους ανά μονάδα, δίχως την έγνοια για πακτωλό πωλήσεων.
Τα πρώτα που θα την «πληρώσουν», θα είναι τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως προβλέπει το οργανόγραμμα του VW Group, μέχρι το 2030 θα μας αποχαιρετήσει το 60% των προτάσεων με θερμικά μοτέρ. Είναι χαρακτηριστικό πως ήδη η Bentley, έχει ανακοινώσει πως μέχρι την ολοκλήρωση του ίδιου χρονικού ορίζοντα θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η αλλαγή στην προσέγγιση του VAG σημαίνει πως οι Γερμανοί εγκαταλείπουν τον διαχρονικό αγώνα για την κατάκτηση της παγκόσμιας κορυφής πωλήσεων, κόντρα στις Toyota και General Motors (πλέον, βέβαια, μπαίνει στο κάδρο και η Stellantis). Για το 2021, το VW Group πούλησε 9,3 εκατ. οχήματα παγκοσμίως και έμεινε πίσω από τους Ιάπωνες, των 10,5 εκατ. ταξινομήσεων. Στην Ευρώπη, ωστόσο, κατέκτησαν την πρωτιά μπροστά από τη Stellantis, με 3,16 εκατ. πωλήσεις αντί 3,08 εκατ.