Η κρίση της έλλειψης μικροτσίπ μαστίζει εδώ και μια διετία τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, επηρεάζοντας τα πάντα στην παραγωγική διαδικασία και την αγορά. Όπως φαίνεται μέσα από τις προβλέψεις της VW, έξοδος από το τούνελ των προβλημάτων δεν θα φανεί πριν περάσουν ακόμα δυο χρόνια.
Ο επικεφαλής οικονομικών της γερμανικής εταιρίας μίλησε στο Boersen-Zeitung και έδωσε το στίγμα για τα μελλούμενα της παραγωγής αυτοκινήτων, αναφορικά με τις «τρικλοποδιές» που βάζουν οι ημιαγωγοί: «Παρατηρείται μια δομική έλλειψη στις προμήθειες φέτος, που μπορεί να βελτιωθεί στο τρίτο ή τέταρτο τρίμηνο του έτους. Η κατάσταση θα βελτιωθεί μερικώς το 2023, όμως δεν πρόκειται να επιλυθεί σε πλήρη κλίμακα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας». Ο Arno Antlitz υποστήριξε πως τα προβλήματα θα συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του ’23, πριν οι συσχετισμοί παραγωγής-μικροτσίπ επανέλθουν στην κανονικότητα.
Την ίδια άποψη συμμερίζεται ο CEO του BMW Group, Oliver Zipse, που επίσης προβλέπει δυσκολίες μέχρι το πέρας του επόμενου έτους: «Πιστεύω θα υπάρξει βελτίωση προς τα τέλη του 2023, όμως θα αντιμετωπίσουμε δυσχέρειες καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς». Τόσο η BMW όσο και η VW αναγκάστηκαν πρόσφατα σε παύσεις παραγωγής, λόγω έλλειψης μικροτσίπ. Σε αυτή την κρίση, δε, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε τα «απόνερα» του Ρωσο-ουκρανικού πολέμου, που μαίνεται.