Το «άκυρο» της VW στην Τουρκία ήταν οριστικό, και πλέον ερίζουν 2 χώρες για την ανάληψη της εργολαβίας του νέου της εργοστασίου.
Βουλγαρία και Ρουμανία ετοιμάζονται να προσφέρουν «γη και ύδωρ» στους Γερμανούς, προκειμένου οι τελευταίοι να επιλέξουν τα εδάφη τους για μια επένδυση που ξεπερνά το 1 δις ευρώ. Η VW είχε επιλέξει την περιοχή της Μανίσα, 40 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Σμύρνης για την ανέγερση της νέας της μονάδας παραγωγής. Η επένδυση είχε υπολογιστεί στα 1,3 δις ευρώ, με την έναρξη του κύκλου εργασιών να ήταν προγραμματισμένη για το 2022. Η εισβολή της Τουρκίας στη Συρία και η διεθνής κατακραυγή που προκάλεσε, ωστόσο, οδήγησε στην οριστική ακύρωση της συμφωνίας.
Δείτε ακόμα: To πικρό τέλος ενός εργοστασίου αυτοκινήτων
Στον διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η VW, μαζί με τους Τούρκους είχαν καταθέσει πρόταση οι Βούλγαροι με τους Ρουμάνους. Από τη στιγμή που το deal με την Τουρκία ακυρώθηκε, οι έτεροι συνδιεκδικητές επανενεργοποιήθηκαν. Και μάλιστα με βελτιωμένες προτάσεις.
Η βουλγαρική κυβέρνηση ετοιμάζεται να διπλασιάσει την αρχική προσφορά των 135 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 260 εκατομμύρια. Από τη στιγμή που οι Βούλγαροι έκαναν κίνηση, δεν μπορούσαν να μην ακολουθήσουν οι Ρουμάνοι. Λεπτομέρειες δεν ανακοινώθηκαν από το αντίστοιχο υπουργείο Οικονομίας, αρκούμενοι στην δήλωση «έχουμε αρχίσει νέες συνομιλίες με τον όμιλο VW».
Διαβάστε επίσης: Πως γίνεται η παραγωγή του VW ID.3 (+video)
Φυσικά, δεν χρειάζεται καν να αναφέρουμε ποια χώρα των Βαλκανίων δεν κατέθεσε πρόταση. Ούτε την πρώτη φορά, που τελικά κέρδισαν οι Τούρκοι, ούτε τώρα.