Η Toyota παρουσίασε πριν μερικές εβδομάδες το bZ4X, ανοίγοντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό κεφάλαιο στην ιστορία της. Το πρώτο σε παγκόσμια κλίμακα, για την ακρίβεια, αλλά και το εναρκτήριο μιας ολόκληρης γκάμας.
Ο Akio Toyoda ανακοίνωσε σήμερα το σχέδιο της εταιρίας του, για την παρουσίαση 30 ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2030. Ο CEO του ιαπωνικού κολοσσού υπερτόνισε τη σημασία του project «beyond Zero», που περικλείει όχι μόνο τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά και τη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από την παραγωγική τους διαδικασία. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο 65χρονος Ιάπωνας: «Αν η ενέργεια που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό όχημα δεν είναι καθαρή, ανεξαρτήτως της κατηγορίας που αυτό ανήκει, τότε δεν γίνεται να μιλάμε για μηδενικές εκπομπές CO2». Στη συνέχεια, δε, έκανε και τον εξαιρετικά εύστοχο διαχωρισμό: «Ένα ηλεκτρικό που δεν έχει καθαρή πηγή ενέργειας δεν είναι όχημα μηδενικών ρύπων, αλλά μειωμένων. Μόνο όταν και η διαδικασία παραγωγής φέρει μηδενική επιβάρυνση στο περιβάλλον, μπορούμε να μιλήσουμε για αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων».
Εκφραστής αυτής της φιλοσοφίας, είναι το πρόγραμμα «beyond Zero» (πέρα από το μηδέν): «Η σειρά bZ είναι κάτι παραπάνω από μείωση εκπομπών CO2 και άλλων επιβλαβών ρυπαντών. Αφορά αυτά, αλλά και την ελευθερία κίνησης με το fun to drive για όλους. Το bZ4X, που εξελίξαμε σε συνεργασία με τη Subaru, αποτελεί το πρώτο μοντέλο της σειράς και μάς επέτρεψε να συνδυάσουμε οδηγησιμότητα/ευελιξία/all around χαρακτήρα SUV, σε ηλεκτρική εκτέλεση. Το εργοστάσιο στο Μοτομάτσι διαμορφώθηκε κατάλληλα, ώστε να είμαστε έτοιμοι για τις πρώτες παραδόσεις το συντομότερο δυνατόν. Κι όχι μόνο. Σχεδιάζουμε τη διεύρυνση της bZ γκάμας, προσφέροντας ένα ηλεκτρικό για όλους».
Ανάλογα σχέδια υπάρχουν και για τη Lexus, η οποία επίσης θα αποκτήσει πλήρη γκάμα EVs μέχρι το 2030. Αυτή τη στιγμή πάντως, όπως κι η Toyota, έχει μόνο ένα (το UX300e, που βλέπουμε πάνω). Το οργανόγραμμα αναφέρει πως μέχρι το 2030, το 100% των πωλήσεων σε Ευρώπη, Κίνα και Βόρειο Αμερική θα πρέπει να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ταξινομήσεις 1 εκατομμυρίου κομματιών ετησίως. Για το ίδιο διάστημα, οι συνδυαστικές πωλήσεις EVs από Toyota και Lexus προβλέπονται στα 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η Lexus ειδικότερα θα έχει μετατραπεί σε κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών, μέχρι το 2035.