Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία, 2 χρόνια πριν, η Stellantis ήταν από τις πρώτες εταιρίες που άφησαν τη Ρωσία και απέσυραν κάθε παρουσία τους από εκεί. Οι εγκαταστάσεις, όμως, δεν γινόταν να πάνε πουθενά. Συν τοις άλλοις, η απομάκρυνση των Ευρωπαίων έφερε ακόμα πιο κοντά τους Κινέζους στη ρωσική αγορά. Κάπως έτσι, φαίνεται να προκύπτει μια πολύ περίεργη υπόθεση συναρμολόγησης Citroen στη Ρωσία, δίχως να υφίστανται Γάλλοι!
Το μυστηριώδες θέμα ήρθε στην επιφάνεια από το Reuters, το οποίο επικαλείται πληροφορίες από τοπικούς αντιπροσώπους. Σύμφωνα με αυτούς, λοιπόν, μια ρωσική επιχείρηση, ονόματι Automotive Technologies, έχει αναλάβει τον έλεγχο ενός πρώην εργοστασίου της Stellantis στην Καλούγκα. Πέρα από αυτό, φέρεται να συνεργάζεται με την κινεζική Dongfeng -η οποία με τη σειρά της κατασκευάζει και πουλάει διάφορα μοντέλα της Stellantis στην Κίνα, περιλαμβανομένων Citroen- προκειμένου να εισάγει στη Ρωσία εξαρτήματα και κιτ συναρμολόγησης αυτοκινήτων του Γάλλου κατασκευαστή!
Συγκεκριμένα λέγεται ότι η AT πέρασε -νόμιμα- στη Ρωσία ανταλλακτικά και μηχανικά μέρη για τη συναρμολόγηση 42 C5 Aircross, απευθείας από την Κίνα. Αυτή μάλιστα ακούγεται πως είναι η πρώτη μόνο παρτίδα, από αρκετές που θα εισαχθούν στη ρωσική επικράτεια για την κατασκευή και μετέπειτα διάθεση γαλλικών αυτοκινήτων στην εκεί αγορά. Οι δηλώσεις των Ρώσων, δε, κάνουν λόγο για μαζική παραγωγή μέσα στο 2024. Πώς γίνεται να είναι όλα αυτά εφικτά τώρα, τη στιγμή που και ξένο είναι το εργοστάσιο, και η Stellantis διατηρεί συνεργασία με την Dongfeng; Την απάντηση δίνει η ίδια, η Stellantis.
Η συμφωνία μεταξύ αυτής και των Κινέζων αφορά μόνο τα της εγχώρια αγοράς, δηλαδή την αποφυγή εμπορικών επικαλύψεων μεταξύ των δυο εταιριών στην Κίνα. Το τι κάνει τα εξαρτήματα η Dongfeng, που τα προμηθεύεται/κατασκευάζει η ίδια κατόπιν άδειας, είναι δικό της θέμα. Νομικά, δηλαδή, μπορεί να τα εξάγει σε περιοχές όπου οι υπό συζήτηση μάρκες (η Citroen εν προκειμένω) δεν έχουν εκπροσώπηση. Το ακόμα χειρότερο για τη Stellantis είναι πως τυπικά, το εργοστάσιο βρίσκεται στην κατοχή της! Το 70% συγκεκριμένα, με το 30% να αφορά τη Mitsubishi. Όπως ανακοινώνει η Stellantis όμως, λόγω της αποχώρησής της από τη Ρωσία δεν έχει κανέναν έλεγχο στις εγκαταστάσεις. Ουσιαστικά, δηλαδή, έφυγε και ξέμεινε η μονάδα παραγωγής στο όνομά της. Μια κατάσταση που κόστισε 144 εκατ. ευρώ όταν αποχώρησε από τη ρωσική αγορά, κι όλα δείχνουν πως θα συνεχίζει να προκαλεί ζημιές με την αρωγή των Κινέζων συνεργατών της.