Το Clubman μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στο ευρύ κοινό, αλλά αποτελεί μια από τις πιο ιστορικές παρουσίες στη γκάμα των Mini. Το μακρινό 1969 έκανε την πρώτη του εμφάνιση και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1980, άλλο που εν συνεχεία έκανε ένα διάλειμμα άνω των 25 ετών μέχρι να επανέλθει από τη BMW. Το 2007 έκανε το comeback του, ωστόσο 20ετία δεν πρόκειται να συμπληρώσει – 1,1 εκατ. μονάδες πάντως, κατάφερε να τις διαθέσει.
Οι προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού άλλαξαν, διαφοροποιώντας στον ανάλογο βαθμό τις επενδύσεις των Βρετανών (και των Γερμανών). Το Clubman συνιστά πια πλεονασμό στη γραμμή παραγωγής και το οργανόγραμμα της Mini, η οποία δίνει όλη της την προσοχή στα SUV και δη τα ηλεκτρικά. Αυτό δηλώνει και ο CEO της φίρμας, Markus Grüneisl, στην επίσημη ανακοίνωση για το φινάλε του Clubman: «Με την αποχώρησή του μπαίνουμε σε μια νέα περίοδο, όπου ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε νέα μέλη στην οικογένεια των Mini -που θα παράγονται στις εγκαταστάσεις μας στην Οξφόρδη και το Σουΐντον- περιλαμβανομένων ενός καινούργιου κάμπριο, η παραγωγή των οποίων θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι».
Το ένα σίγουρο νέο μοντέλο είναι το ηλεκτρικό Aceman, που θα έρθει να καλύψει το κενό μεταξύ του Mini Hatchback και του μεγαλύτερου Countryman. Η EV έκδοση του δεύτερου θα αποτελέσει τη δεύτερη προσθήκη, ενώ το κάμπριο δεδομένα θα είναι το νέο Mini Convertible. Αναφορικά με το Clubman τώρα, το χαρακτηριστικό που το έκανε ξεχωριστό τόσο όταν πρωτολανσαρίστηκε όσο και ακόμα σήμερα, είναι αναντίρρητα οι διπλές πόρτες για το πορτμπαγκάζ. Ένα ξεχωριστό σχεδιαστικό ιδίωμα, αλλά και πολύ πρακτικό σε πολλές περιπτώσεις. Ταυτόχρονα όμως, ακριβό και σχετικά πολύπλοκο στην εφαρμογή. Σε κάθε περίπτωση, χαρίζει στο Clubman τον τίτλο του μοναδικού 6πορτου της αγοράς!