«Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά» λέει το πάντα εύστοχο γνωμικό. Άλλη μια επαλήθευση για αυτό έρχεται, στην περίπτωση του Ford Focus και της φημολογίας περί κατάργησής του.
Πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε η είδηση πως το «Μπλε Οβάλ» θα προέβαινε σε περικοπές παραγωγής, στο εργοστάσιο που κατασκευάζει το δημοφιλές μικρομεσαίο. Πέρα από αυτό, γινόταν έντονα λόγος από πολλές πηγές για το γενικότερο μέλλον όχι μόνο των εγκαταστάσεων στο Saarlouis, αλλά του ίδιου του μοντέλου. Σήμερα ήρθε η λυπηρή επιβεβαίωση, που βάζει τέλος στην πορεία του Focus έπειτα από 4 γενιές και σχεδόν 25 χρόνια εμπορικής πορείας (το 1998 παρουσιάστηκε): «Αναζητούμε άλλες ευκαιρίες παραγωγής οχημάτων στο Saarlouis, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης του εργοστασίου σε άλλον κατασκευαστή» ήταν τα λόγια του Stuart Rowley, CEO της Ford Ευρώπης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Automotive News.
Στην ουσία, το γερμανικό εργοστάσιο έχει ακόμα περίπου 2 χρόνια παραγωγικής δραστηριότητας με τα σημερινά δεδομένα – όσο δηλαδή ο κύκλος της σημερινής, 4ης γενιάς Focus, που ολοκληρώνεται στα τέλη του 2024. Μια δραστηριότητα που έχει πληγεί από την έλλειψη ημιαγωγών και τον πόλεμο στην Ουκρανία, οδηγώντας σε χρόνους αναμονής που ξεπερνούν τους 12 μήνες. Κι αυτό γίνεται σε ένα μοντέλο που ούτως ή άλλως σημειώνει σημαντική κάμψη στις πωλήσεις, έχοντας φτάσει στο σημείο να πουλάει τα μισά σε σχέση με το VW Golf και λιγότερο ακόμα και από το Audi A3.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον; Τι άλλο: crossover. Ό,τι θα γίνει και με το Mondeo, το οποίο βρίσκεται εκτός παραγωγής από τον περασμένο Απρίλη και περιμένει τον SUV αντικαταστάτη.