Μετά το τέλος της παραγωγής για Skoda Citigo το 2020 και του SEAT Mii περίπου ένα χρόνο αργότερα, ο τελευταίος των «Βενιαμίν» του VW Group παίρνει τον ίδιο δρόμο. Το up!, το μοντέλο που έβαλε το θαυμαστικό στα ονόματα αυτοκινήτων, παίρνει και αυτό το δρόμο της κατάργησης, προκειμένου να ελευθερώσει χώρο στη γραμμή παραγωγής της Μπρατισλάβα.
Τα νέα έρχονται από το βρετανικό Autocar, όπου στελέχη της VW επισημοποίησαν την απόσυρση του μικρότερου εκπροσώπου της. Το τελευταίο μέλος της New Small Family (NSF) λανσαρίστηκε πρώτη φορά το 2011, ως αντικαταστάτης του Fox. Κάτι που το καθιστά ως το παλιότερο στην γκάμα της VW, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Τόσο το up! όσο και τα όμορα Mii/Citigo προσπάθησαν να επιβιώσουν, αλλάζοντας σε αμιγώς ηλεκτρικά. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, ήταν τα ακριβώς αντίθετα από τα αναμενόμενα, καθότι οι υψηλές τιμές αποθάρρυναν περαιτέρω το αγοραστικό κοινό.
Από τις καλύτερες εκδόσεις (και η πρώτη που αποχώρησε, 10 μήνες πριν) ήταν το GTI, με τον 1.0 TSI των 115 ίππων να δίνει «φτερά» στο ελαφρύ αμάξωμα (990 κιλά) και 6άρι χειροκίνητο στον οδηγό, προσφέροντας παράλληλα επιτάχυνση 8,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 196 χλμ./ώρα. Το up! που κλείνει τον κύκλο, ωστόσο, είναι ηλεκτρικό και παίρνει κίνηση από ένα μοτέρ 83 ίππων.
Αμιγώς EV θα είναι και ο διάδοχος, που αναμένεται να προστεθεί στην οικογένεια των ID. Το ID.1, όπως θα ονομάζεται, πρόκειται να αποτελέσει τη μικρότερη και πιο προσιτή παραλλαγή του ID.2, αν και ακόμα δεν έχει επικυρωθεί. To εργοστάσιο στη Σλοβακία από τη μεριά του, ετοιμάζεται να φιλοξενήσει την παραγωγή τόσο του νέου Passat όσο και του Superb 4ης γενιάς.