Έπειτα από 17 χρόνια στην αγορά και πωλήσεις σχεδόν 1,2 εκατομμυρίων μονάδων, ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» των αυτοκινήτων πόλης βγαίνει στη σύνταξη. Ο λόγος για το Citroen C1, που αφήνει στο πόδι του τα Ami και C3 να «παίξουν μπάλα» από εδώ και στο εξής.
Το τελευταίο C1 ετοιμάζεται να κυλήσει τους τροχούς του από το εργοστάσιο του Κολίν, στην Τσεχία, κλείνοντας ένα ιδιαίτερα σημαντικό κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία του Γάλλου κατασκευαστή. H πρώτη γενιά του βενιαμίν της Citroen παρουσιάστηκε το 2005, ως μέλος της τριανδρίας με τα Peugeot 107 και Toyota Aygo. Η δεύτερη γενιά ακολούθησε το 2014, ενσωματώνοντας μεγάλες αλλαγές στην εμφάνιση και διατηρώντας τις συμπαγείς διαστάσεις, που το καθιστούν (όπως και τα 108/Aygo) ως ένα από τα πιο ευέλικτα τετράτροχα εντός των αστικών τειχών.
Με μήκος 3.470 χλστ. (3.435 χλστ. το πρώτο), μεταξόνιο 2.340 χλστ., πλάτος 1.620 χλστ. και κύκλο στροφής μόλις 9 μέτρων, το C1 ήταν, είναι και θα παραμείνει βάλσαμο για τις μετακινήσεις στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και κάθε ευρωπαϊκής μεγαλούπολης. Ο 1.000άρης VTi των 72 ίππων και ο 1.200άρης PureTech των 82 ίππων συνδυάζουν ικανοποιητικές και πολύ καλές επιδόσεις αντίστοιχα (14,0 και 11,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα), με χαμηλή κατανάλωση (5,4-5,5 λίτρα/100 χλμ. μέσης τιμής) και ανάλογες εκπομπές CO2 (88 και 99 γρ./χλμ.).
Το κενό του C1 θα αναλάβουν από κοινού τα Ami και C3, με το πρώτο να αναλαμβάνει καθήκοντα εντός του κλείνουν άστεως και το δεύτερο σε έναν ρόλο all arounder.