Η Toyota αποχαιρετά ένα από τα μακροβιότερα εν ενεργεία μοντέλα της, καθώς μετά από 17 χρόνια παραγωγής ρίχνει την αυλαία για το FJ Cruiser. To εκκεντρικό SUV από το Αΐτσι αφήνει τις διεθνείς αγορές έπειτα από καριέρα σχεδόν δυο δεκαετιών, αποκτώντας πλέον συλλεκτικό χαρακτήρα.
Πιο πρόσφατη αποχώρηση από τιμοκαταλόγους, αυτή στη Νότιο Αφρική. Η κεντρική αντιπροσωπεία της Toyota εκεί επιβεβαίωσε πως το FJ Cruiser δεν αποσύρεται μόνο από την εγχώρια αγορά, αλλά πρόκειται για διεθνή κατάργηση. Τον περασμένο Οκτώβρη είχε λανσαριστεί το Final Edition στη Μέση Ανατολή, όπου διαχρονικά το FJ Cruiser (και όλα τα Toyota, γενικότερα) διατηρούσε υψηλά νούμερα πωλήσεων. Από την Αμερική είχε αποσυρθεί 6 χρόνια πριν και από την Ιαπωνία 5, αλλά συνέχιζε κανονικά στη Νότιο Αφρική, τη Μ. Ανατολή και τις Φιλιππίνες. Πλέον παραγγελίες δεν δέχεται κανένας ντίλερ από τις ανωτέρω χώρες, καθιστώντας το στοκ FJ Cruiser ως θησαυρό.
Το ίδιο ισχύει για τα 1.000 κομμάτια Final Edition, που διακρίνονται από το μπεζ χρώμα του αμαξώματος, τις μαύρες λεπτομέρειες σε μάσκα και καθρέπτες, αλλά και τις μεγαλύτερες/διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Στο λιτό εσωτερικό συναντάμε μπεζ εκφάνσεις στο ταμπλό και τις νέες επενδύσεις, με τις αλλαγές ωστόσο να είναι σημαντικά λιγότερες εν συγκρίσει με το εξωτερικό.
Κάτω από το καπό, την κίνηση αναλαμβάνει ο ατμοσφαιρικός 24βάλβιδος V6 των 4.0 λίτρων, με απόδοση 270 ίππων και 380 Nm, σε συνδυασμό με 6άρι αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης τριών διαφορικών (ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπλοκέ το πίσω). Η επιτάχυνση είναι πέρα από καλή, καθότι αρκούν 7,6 δλ. για την επίτευξη 100 χλμ./ώρα από στάση. Η τελική των 175 χλμ./ώρα αντίθετα, είναι κομμάτι χαμηλή. Ούτως ή άλλως όμως, η έφεση του FJ Cruiser είναι στις εκτός δρόμου περιηγήσεις, όπως φανερώνουν οι εντυπωσιακές γωνίες (34 μοίρες προσέγγιση, 30 μοίρες αποχώρηση, 24,7 μοίρες ράμπα) και τα 240 χλστ. απόστασης από το έδαφος.