Έπειτα από 11 χρόνια παραγωγής και 11.465 μονάδες, ο κύκλος της Lamborghini Aventador κλείνει. Ένας κύκλος ιστορικού αντίκτυπου για τη Sant’Agata και την αυτοκίνηση γενικότερα, καθώς η τελευταία Aventador είναι συνάμα και ο τελευταίος «ταύρος» με αμιγώς ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα.
Η γαλάζια Aventador LP 780-4 Ultimae Roadster που βλέπουμε είναι η υπ’ αριθμόν 11.465, αφήνοντας τη γραμμή παραγωγής με προορισμό την Ελβετία. Το τέλος της παραγωγής έγινε σε δυο «επεισόδια», καθώς οι Ιταλοί χρειάστηκε να ξαναβάλουν μπροστά τις μηχανές έπειτα από το ναυάγιο του Felicity Ace, που έστειλε στο βυθό του Ατλαντικού 4.000 αυτοκίνητα – μεταξύ των οποίων 15 Aventador.
Η Aventador έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 2011, στην Έκθεση της Γενεύης, ως LP 700-4 και φορώντας έναν -τότε- νέο V12 6.5 λίτρων, με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών. Οι 700 ίπποι στις 8.250 σ.α.λ. και τα 690 Nm στις 5.500 σ.α.λ., έγιναν 780 άλογα στις 8.500 σ.α.λ. και 720 Nm στις 6.750 σ.α.λ. για την Ultimae, καθιστώντας τη ως την ισχυρότερη -και τελευταία, όπως λέει το όνομά της- ατμοσφαιρική Lamborghini όλων των εποχών. «Η Aventador άλλαξε το παιχνίδι όταν παρουσιάστηκε και υπηρέτησε στην κορυφή της γκάμας για 11 συνεχόμενα χρόνια», δήλωσε ο CEO της ιταλικής φίρμας, Stephan Winkelmann, και συμπλήρωσε: «Η Aventador έκανε άλμα δύο γενεών όσον αφορά τη σχεδίαση και την τεχνολογία, με ένα εξαιρετικό πακέτο μοναδικών, καινοτόμων τεχνολογιών και επιδόσεων που είναι απλά συντριπτικές».
Κατά τη διάρκεια 11 αυτών ετών, η Aventador έγινε με τεράστια διαφορά το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Lamborghini με V12 κινητήρα. Έπειτα από μόλις 5 χρόνια είχε ισοφαρίσει τις 5.000 μονάδες της Murcielago, ενώ σήμερα έχει ξεπεράσει όλες τις άλλες V12 Lamborghini (Murcielago, Diablo, Countach, Miura, Espada, LM002) αθροιστικά! «Ο κινητήρας V12 αποτελεί μέρος της κληρονομιάς της Lamborghini από τις πρώτες μέρες της εταιρείας. η καρδιά των μοντέλων που χτυπά από τη Miura μέχρι τον Diablo, τον Countach έως τον Murciélago», είπε ο Winkelmann.
Το αμιγώς ατμοσφαιρικό κεφάλαιο, λοιπόν, κλείνει για τους δωδεκακύλινδρους της Lambo, ανοίγοντας νέα σελίδα στην υβριδική εποχή. Οι V12 δεν γίνεται να λείψουν από τη γκάμα της Sant’Agata, αλλά εφεξής θα συνδυάζονται με ηλεκτροκινητήρες.