Ακόμα ένα θύμα των SUV φαίνεται πως έχουμε μπροστά μας, καθώς η Mazda ανακοίνωσε πως η παραγωγή και διάθεση του 6 τερματίζεται για την αγορά της Ιαπωνίας. Μια εξέλιξη που έρχεται να προστεθεί στην απόσυρση του δυναμικού σεντάν τόσο από την αγορά της Βορείου Αμερικής, το 2021, όσο και σε εκείνη από τη Μεγάλη Βρετανία πέρσι.
Η ανακοίνωση των Ιαπώνων είναι λιτή, αναφέροντας απλά πως το 6 θα σταματήσει να διατίθεται στην εγχώρια αγορά από τον Απρίλιο και μετά. Η φημολογία, ωστόσο, θέλει τις χαμηλές πωλήσεις και την αυξημένη ηλικία του μοντέλου (από το 2012 μαζί μας η τρίτη γενιά) να αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες, μαζί φυσικά με τη δίψα του αγοραστικού κοινού για SUV. Ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρίας στην Ιαπωνία, εξάλλου, το είπε αρκετά ξεκάθαρα: «Το 6 έχει υπάρξει ένα από τα πιο πετυχημένα Mazda και αγαπημένο αυτοκίνητο των Ιαπώνων, καταγράφοντας 226.437 πωλήσεις (σ.σ. από το 2002 και την πρώτη γενιά). Η σειρά crossover CX θα αναλάβει τώρα αυτόν τον ρόλο και θα συνεχίσουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, που εναρμονίζεται με τη σύγχρονη εποχή».
Απευθείας αντικαταστάτης δηλαδή, δεν υπάρχει. Τα CX-30, CX-5/50 και CX-60 παίρνουν τη σκυτάλη από κοινού, έχοντας το μεγαλύτερο CX-90 λίγο πιο πίσω σε θέμα εμπορικότητας, ωστόσο και τα τρία μαζί (με μπροστάρη το CX-60) μπαίνουν στη θέση του 6. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι ήρθε οριστικά το τέλος του 6αριού. Σίγουρα αισθάνεται ανασφάλεια η σημερινή γενιά στις αγορές που κυκλοφορεί ακόμα, όμως αφενός δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική ανακοίνωση από τη Mazda, αφετέρου τα πλάνα για MK4 υφίστανται. Σε αναβαθμισμένη και premium μορφή, με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, όμως βρίσκεται στο μυαλό των ανθρώπων από τη φίρμα της Χιροσίμα.