Ένα προαναγγελθέν «αντίο» είναι πλέον γεγονός, καθώς το VW Passat αποσύρεται από μια παγκόσμια δύναμη στην αγορά αυτοκινήτου έπειτα από 47 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας.
Η αγορά αυτή είναι των Η.Π.Α., την οποία το γερμανικό μεσαίο αποχαιρετά μετά από σχεδόν μισό αιώνα. Το 1974 πέρασε για πρώτη φορά τον Ατλαντικό, μια χρονιά μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς στην Ευρώπη, και μέχρι σήμερα αποτελεί συνώνυμο της ποιότητας στην κατηγορία για τους Αμερικανούς. Όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε άλλη αγορά του κόσμου, όμως, τα σεντάν έχουν αποχαιρετήσει εδώ και καιρό τη ζήτηση που απολάμβαναν παλιότερα. Αυτό, σε συνδυασμό με την ανάγκη για ηλεκτροποίηση, οδηγούν τη VW στην κατάργηση του Passat.
Το εργοστάσιο στην Chattanooga, στο Τενεσί, θα συνεχίσει να παράγει την 6η γενιά (δυο γενιές πίσω σε σχέση με εμάς) του ιστορικού σεντάν μέχρι το τέλος του έτους. Μετά θα κάνει χώρο για το ID.4, που θα αντικαταστήσει το Passat φύσει και θέσει στη γκάμα της VW. Αυτή μάλιστα ενδέχεται να αποτελέσει μια εξέλιξη, που θα διαμορφώσει καταστάσεις και αλλού. Οι Γερμανοί έχουν δηλώσει αρκετές φορές πως το μέλλον του μοντέλου είναι αμφίβολο και στην Ευρώπη. Τα δυο επικρατέστερα σενάρια θέλουν είτε να αντικαθίσταται και εδώ από το ID.4, είτε να δίνει τη σκυτάλη σε ηλεκτρικό διάδοχο. Δεδομένης της ισχνής εμπορικής πορείας των σεντάν επί ευρωπαϊκού εδάφους όμως, μάλλον πιο πιθανή είναι η «αμερικανική» λύση.
Ως αποχαιρετισμό στα όπλα, η VW θα κατασκευάσει 1.973 (η χρονιά που παρουσιάστηκε) Passat Limited Edition. Τα 423 (ο ταχυδρομικός κώδικας της Chattanooga) θα είναι σε χρώμα Racing Green (σαν των φωτογραφιών), τα 411 (ο κωδικός της πρώτης γενιάς) σε Aurora Red, τα 524 (24-5-2011 άνοιξε το εργοστάσιο) σε Pure White και τα υπόλοιπα 615 (6 γενιές Passat στις Η.Π.Α., 1 εγχώρια-5 εισαγόμενες) σε Platinum Grey. Συμβολισμοί για ένα συμβολικό αυτοκίνητο…