Οι κυρώσεις στη Ρωσία προκάλεσαν σημαντικά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία κάθε τομέα της χώρας. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν υπήρχε πιθανότητα να αποτελέσει εξαίρεση, καθώς με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία οι δυτικές εταιρίες έσπευσαν να αποχωρήσουν από τη Ρωσική Ομοσπονδία. Οι δυσχέρειες δεν άργησαν να καταλάβουν τους εγχώριους κατασκευαστές, οι οποίοι αποκόπηκαν από την αλυσίδα των προμηθευτών και στην ουσία έμειναν χωρίς καίρια ανταλλακτικά.
Μια εξέλιξη που ήρθε να προστεθεί στο ήδη τεράστιο ζήτημα της έλλειψης ημιαγωγών και να «γονατίσει» τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ρωσίας, γυρίζοντάς τες σχεδόν 40 χρόνια πίσω! Προκειμένου να μην διακοπεί εντελώς η παραγωγή αυτοκινήτων, τα τεχνικά τμήματα προβαίνουν σε περικοπές εξοπλιστικών στοιχείων που δεν δύνανται να τοποθετηθούν, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων. Ολοκαίνουργια μοντέλα αναγκάζονται να φύγουν από το εργοστάσιο δίχως αερόσακους, ABS, ESP και σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμα και χωρίς προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας!
Όπως μάλιστα αναφέρει η Le Figaro, πλέον δεν υφίστανται ούτε καν νόρμες εκπομπές ρύπων. Με απόφαση των αρμοδίων υπουργείων Μεταφορών και Περιβάλλοντος, μπορούν να κυκλοφορήσουν νέα μοντέλα με προδιαγραφές… Euro 0! Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, η ένδεια στους καταλύτες και τα ηλεκτρονικά είναι τέτοια ώστε πολλοί κινητήρες που παράγονται σε ρωσικά εργοστάσια, δεν μπορούν να εναρμονιστούν ούτε με προδιαγραφές Euro 1! Υπό κανονικές συνθήκες, κάθε νέο αυτοκίνητο στη Ρωσία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον κλάσης Euro 5. Τέτοια ώρα-τέτοια λόγια, όμως. Όπως ήδη αναφέρουν Ρώσοι καταναλωτές: «Θα οδηγούμε οχήματα χωρίς προδιαγραφές ρύπων, όπως στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν οδηγούσαμε κατασκευές που καίγανε ξύλο (σ.σ. διότι τα καύσιμα πήγαιναν στο στρατό)»!