Έπειτα από χρόνια αναμονής και φημών, είναι πια επίσημο: ο Wankel κάνει τη μεγάλη επιστροφή στα μηχανοστάσια των Mazda! Είδηση που συνοδεύεται από μέγιστο ενθουσιασμό, αλλά και ένα επουσιώδες «αλλά».
Το περιστροφικό πνευματικό τέκνο του Felix Wankel, που μας έχει δώσει μνημειώδη αυτοκίνητα όπως το NSU Ro80 και τα Mazda Cosmo, RX-3 και RX-7, πράγματι θα επανέλθει στα μηχανικά μέρη αυτοκινήτων από τη Χιροσίμα, αλλά όχι όπως το ονειρευόμασταν. Το comeback του Wankel δεν θα γίνει σε ένα νέο «ΡοΧι», αλλά ως υποστηρικτικό στοιχείο του συστήματος κίνησης στο MX-30. Το ηλεκτρικό crossover της Mazda θα δεχτεί την περιστροφική συνδρομή ως range extender, προκειμένου να βελτιώσει την αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα.
Το MX-30 διαθέτει 145 ίππους και 265 Nm, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία 35,5 kWh. Η μέγιστη αυτονομία του ανακοινώνεται στα 200 χλμ., όμως στην πραγματικότητα βρίσκεται στην περιοχή των 160 χλμ. και αποτελεί το μεγαλύτερο μειονέκτημα του μοντέλου. Η προσθήκη του Wankel αναμένεται να αυξήσει σημαντικά το εύρος δράσης του, λειτουργώντας ως γεννήτρια. Προς το παρόν πάντως δεν ανακοινώνεται ούτε ο κυβισμός, ούτε η ισχύ, ούτε το πόσο βελτιώνει την αυτονομία, ούτε αν αυξάνει και τη συνολική ισχύ του συστήματος.
Το MX-30 R-EV, όπως ονομάζεται το μοντέλο-ορόσημο, θα παρουσιαστεί στις 13 Γενάρη, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Οπότε, αν δεν μεσολαβήσουν διαρροές, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τότε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που επαναφέρει τους Wankel στη γκάμα της Mazda έπειτα από 10 χρόνια και το τέλος παραγωγής του RX-8.