Ο Ερντογάν γιορτάζει για το πρώτο τουρκικό αυτοκίνητο

Φιέστες και Ερντογάν πάνε χέρι-χέρι, συνεπώς δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο για την έναρξη παραγωγής του TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu A.Ş.) SUV. Του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού και τουρκικού αυτοκινήτου, που φιλοδοξεί να αποτελέσει το αντίπαλο δέος των Tesla, Mercedes EQ, BMW i και Audi e-tron αρχικά στην εγχώρια αγορά, και εν συνεχεία στην Ευρώπη.

Ο Τούρκος πρόεδρος εγκαινίασε τη μονάδα παραγωγής στο Τζεμλίκ, σε μια πανηγυρική τελετή που περιλάμβανε τα πάντα: τον ίδιο να φτάνει στο σημείο οδηγώντας το SUV, τη γυναίκα του να επιλέγει χρώμα για το προσωπικό τους αυτοκίνητο, δηλώσεις για στόχους εκατομμυρίων πωλήσεων, μαζί φυσικά με τους κλασικούς τεμενάδες περί τουρκικού μεγαλείου και εθνικοφροσύνης. O Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε υπερήφανος για την εκπλήρωση του οράματος που είχε το 2011, σχετικά με τη δημιουργία μιας εξ ολοκλήρου τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με τους ιθύνοντες της TOGG (ή «Togg», όπως το λένε οι ίδιοι) να ακολουθούν και να παρουσιάζουν το εμπορικό πλάνο του μοντέλου.

Αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ορόσημου της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Togg ανέφερε πως θα διατίθενται δυο εκδόσεις ισχύος και χωρητικότητας μπαταριών, με τη βασική να διαθέτει μονό ηλεκτροκινητήρα και αυτονομία 300 χλμ., ενώ η κορυφαία δυο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα εμπρός, ένα πίσω) και μέγιστη δυνατότητα κίνησης μεταξύ των φορτίσεων στα 500 χλμ. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την Togg, η βασική έκδοση θα στέλνει 200 άλογα στον πίσω άξονα, όπου είναι τοποθετημένο και το μοτέρ, ενώ η «μεγάλη» και τετρακίνητη 400 ίππους. Να σημειώσουμε πως τα στοιχεία αυτονομίας ανακοινώνονται σε κύκλο NEDC. Συνεπώς, σε WLTP τα νούμερα θα είναι σημαντικά χαμηλότερα.

Αρχικά, οι εκτιμήσεις τοποθετούν τον ετήσιο ρυθμό παραγωγής στις 17.000-18.000 μονάδες. Μέχρι το 2030 όμως, και αφού θα έχει παρουσιαστεί τόσο το Sedan όσο και άλλα 2 μοντέλα, η παραγωγική δραστηριότητα αποσκοπεί στην επίτευξη 1 εκατομμυρίου κομματιών το χρόνο! Για να γίνει κάτι τέτοιο, βέβαια, θα χρειαστεί επέκταση το υπάρχον εργοστάσιο, αλλά και απρόσκοπτη προμήθεια εξαρτημάτων – με κυριότερο τις μπαταρίες. Προκειμένου να μην εξαρτάται από εξωτερικούς προμηθευτές, η Togg προγραμματίζει τη δημιουργία εργοστασίου κατασκευής συστοιχιών δίπλα στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις, σε συνεργασία με την κινεζική Farasis Energy.

 

Πάμε τώρα και στο φλέγον θέμα της τιμής. Οι αρχικές δηλώσεις του ίδιου, του Ερντογάν, έκαναν λόγο για εκκίνηση από τις 700.000 τουρκικές λίρες, ήτοι λίγο πάνω από 38.200 ευρώ, και κοντά στις 900.000 λίρες (48.100 ευρώ) για το δικινητήριο Togg. Από ό,τι φαίνεται, όμως, οι εξελίξεις στην τουρκική οικονομία, αλλά και το βιομηχανικό τοπίο με τις υπερτιμολογήσεις σε πολλά εξαρτήματα από τους προμηθευτές, εκτινάσσουν την αρχική τιμή στις 909.000 λίρες (γύρω στις 48.500 ευρώ)! Με τέτοια βασική τιμή, εύκολα συμπεραίνουμε πως η κορυφαία έκδοση θα κυμανθεί πάνω από το 1 εκατ. λίρες, δηλαδή 53.435 ευρώ.

Ιδιαίτερη προσέγγιση εμπορικά συνιστά και η επιλογή της Togg να διαθέτει το αυτοκίνητο κυρίως μέσω διαδικτύου ή ειδικής εφαρμογής, όπως η Tesla, παρά από τις παραδοσιακές αντιπροσωπείες. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο 20 καταστήματα θα ανοίξουν στην τουρκική επικράτεια, με το μεγαλύτερο βάρος να πέφτει στις online πωλήσεις.

Get it on Google Play Download on the App Store