Ενόσω περιμένουμε το νέο και εκ βάθρων αλλαγμένο Fiat Panda, μαθαίνουμε μια από τις ριζικότερες διαφοροποιήσεις του σε σχέση με τη σημερινή. Κι αυτή δεν έχει να κάνει με την εμφάνιση ή το σύστημα κίνησης, αλλά με τη χώρα κατασκευής – η οποία, για πρώτη φορά, θα είναι η Σερβία!
Αυτό αποκάλυψε ο ίδιος, ο πρόεδρος της χώρας, στο Automotive News. O Aleksandar Vucic ανακοίνωσε πως το νέο Panda θα κατασκευάζεται στο Kragujevac, έπειτα από συνάντηση που είχε με την πρωθυπουργό της Ιταλίας, Giorgia Meloni. Μια εξέλιξη που θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της σερβικής αυτοκινητοβιομηχανίας μετά από το 2017, όταν η Zastava κήρυξε πτώχευση! Ακριβώς λόγω Zastava εξάλλου, Σέρβοι και Fiat διατηρούν μακροχρόνιους δεσμούς συνεργασίας. Πληροφορίες σχετικά με το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή της 4ης γενιάς Panda δεν διατίθενται, κάτι που δεν ισχύει για την ημερομηνία παρουσίασης: 11 Ιουλίου του 2024, ημέρα που η Fiat θα γιορτάζει την 125η επέτειό της.
Αναφορικά με το τεχνικό σκέλος του επερχόμενου και αποκλειστικά ηλεκτρικού Panda, βάση του θα είναι η πλατφόρμα Smart Car Stellantis που συναντάμε και στο νέο Citroen e-C3. Εκεί ένας ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 113 ίππους και δίνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ., με την τελική να περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα. Το γαλλικό μικρό διαθέτει μπαταρία 44 kWh, ικανή για μέγιστη αυτονομία 320 χλμ. Λογικά ίδια νούμερα θα πρέπει να συνοδεύουν το Panda MK4, ενώ κάτι ανάλογο θα πρέπει να περιμένουμε και τιμολογιακά.
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κόστος μεταξύ 20.000 και 25.000 ευρώ, ήτοι παρεμφερή επίπεδα με εκείνα του e-C3 και απολύτως ανταγωνιστικά με των επικείμενων νέων Renault 5 και VW ID.2.