Με τη γλύκα του… μπακλαβά στο στόμα έμεινε η Τουρκία σχετικά με την επένδυση της VW, αφού τελικά η γερμανική μάρκα αποχώρησε από τα σχέδια που είχε για να φτιάξει εκεί ένα νέο εργοστάσιο.
Διαβάστε ακόμα: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο vs ψυγείο και κουζίνα
Οι πρώτες ειδήσεις για την προοπτική της VW να χτίσει στην Τουρκία μια νέα μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων είδαν το φως της δημοσιότητας το καλοκαίρι του 2019. Υπήρχαν και άλλες υποψήφιες χώρες τότε, ωστόσο η Τουρκία φάνταζε ως το φαβορί για την επιλογή της VW. Αρχικά, η VW ήθελε να ανοίξει το νέο αυτό εργοστάσιο για να κατασκευάζει εκεί το 2022 τις επόμενες γενιές των VW Passat και Skoda Superb.
Ένα μήνα αργότερα φάνηκε τελικά ότι κερδισμένη βγήκε η Τουρκία, καθώς σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Automobilwoche, το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen εξέδωσε την απόφαση να κατασκευάσει εργοστάσιο κοντά στην πόλη της Σμύρνης (Izmir).
Διαβάστε ακόμα: Ποιο αυτοκίνητο πωλείται τώρα κοψοχρονιά;
Όλα όμως ανατράπηκαν μετά την εισβολή του Ερντογάν στη Συρία, αφού τότε η VW σκέφτηκε σοβαρά το σενάριο να μην κατασκευάσει το νέο της εργοστάσιο στην Τουρκία και επανεξέτασε το ζήτημα. Το εποπτικό συμβούλιο της VW θα συνεδρίαζε με σκοπό να λάβει την τελική απόφαση, αν θα προχωρούσε ή όχι στην επένδυση των 1,3 δις ευρώ στη Τουρκία. Με τα τότε δεδομένα, η Σλοβακία άρχισε να φαίνεται ότι θα ήταν μία από τις πιθανές χώρες για τη δημιουργία του νέου εργοστασίου. Στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβα παράγονται τα μοντέλα VW Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne, VW up!, SΕΑΤ Mii και Skoda Citigo.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group, Herbert Diess μίλησε πρόσφατα στην Automobilwoche, επιβεβαιώνοντας ότι η VW έπρεπε να επανεκτιμήσει τις απαιτήσεις χωρητικότητας λόγω της πανδημίας. Τελικά, σύμφωνα με την Automotive News αποφάσισε ότι δεν χρειάζεται νέο εργοστάσιο. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα κάνει επέκταση του εργοστασίου της στη Σλοβακία, όπου θα προσθέσει μια νέα γραμμή συναρμολόγησης και κατασκευής αμαξωμάτων.
Διαβάστε ακόμα: Το καλύτερο SUV των 3 ευρώ/100 χλμ.!
Σχετικά με αυτή την τελική απόφαση, ο Herbert Diess δήλωσε ότι μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις της VW στην Τουρκία. «Παραμένει ένα μειονέκτημα ότι δεν μπορούμε να αναπτύξουμε καλύτερα την αγορά εκεί μέσω ενός εργοστασίου στην Τουρκία», είπε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.
Η Τουρκία μπορεί τελικά να έχασε το… μπαχτσίσι από τον όμιλος VW, ο οποίος όμως επέλεξε την Αστυπάλαια για μια μεγαλεπήβολη επένδυση, που αφορά τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης!
Δείτε ακόμα: Η VW επενδύει στην Αστυπάλαια!