Οι επιπτώσεις των ακραίων δασμών στα κινεζικά προϊόντα από την κυβέρνηση Τραμπ δεν έχουν σταματημό, όπως διαπιστώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα η Tesla. Η αμερικανική φίρμα αναγκάζεται να βάλει στον πάγο τις σχέσεις με τους Κινέζους προμηθευτές, προκειμένου να μην πληρώνει «χαράτσια» και λοιπά συμπαρομαρτούντα.
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal σε αποκλειστικό ρεπορτάζ, η Tesla απαιτεί από τους προμηθευτές της να αποκλείουν τα «Made in China» εξαρτήματα από την κατασκευή των αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ, σε ένα νέο επεισόδιο στο σίριαλ των επιπτώσεων από την επιδείνωση των γεωπολιτικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Νωρίτερα φέτος, ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων αποφάσισε ότι θα σταματήσει να χρησιμοποιεί προμηθευτές με έδρα την Κίνα για αυτοκίνητα Tesla που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Η Tesla και οι προμηθευτές της έχουν ήδη αντικαταστήσει ορισμένα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα με εξαρτήματα διαφορετικής προέλευσης, έχοντας ως απώτερο στόχο την αντικατάσταση όλων των μερών με μη κινέζικα στα επόμενα δυο χρόνια.
Αναλυτές της αγοράς, ωστόσο, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τυχόν αντίποινα από τους Κινέζους, όπως για παράδειγμα μποικοτάζ στα μοντέλα της Tesla. Εξέλιξη στο μέγιστο δυσοίωνη για τη φίρμα από το Τέξας, καθώς η κινεζική αγορά είναι η μεγαλύτερη του πλανήτη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (και τον κλάδο της αυτοκίνησης, γενικότερα). Συνεπώς οι διοικούντες την Tesla θα πρέπει να βρουν μια διπλωματική λύση, ώστε να μην ανοίξουν μέτωπο και βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα απώλειας εκατοντάδων χιλιάδων πωλήσεων, με ό,τι αυτό μπορεί να προκαλέσει στην εύρυθμη λειτουργία και το οργανόγραμμα της εταιρίας.




















