Πριν μερικές εβδομάδες, στα μέσα Μαρτίου συγκεκριμένα, σάς ενημερώναμε πως έμπαινε οριστικό λουκέτο στο εργοστάσιο της SAAB, σηματοδοτώντας επί της ουσίας το τελευταίο «αντίο» στη δεύτερη μεγαλύτερη (για μερικά χρόνια πρώτη) αυτοκινητοβιομηχανία της Σουηδίας. Με χαρά σάς ξανα-ενημερώνουμε σήμερα πως ο πρώτος κατασκευαστής της χώρας «ανασταίνει» τον πάλαι ποτέ κυριότερο ανταγωνιστή της, έστω όχι όπως θα ονειρευόμασταν.
Η Polestar -ήτοι το ηλεκτρικό παρακλάδι της Volvo- απέκτησε τα δικαιώματα χρήσης του εργοστασίου στο Τρολχάταν από την κινεζική NEVS (National Electric Vehicle Sweden), η οποία εδώ και 6 χρόνια πάλευε να κρατήσει το πνεύμα της SAAB ζωντανό. Κάτι τέτοιο τελικά δεν τελεσφόρησε, με την εταιρία να μπαίνει τον προηγούμενο μήνα σε καθεστώς «χειμερίας νάρκης», που σε απλά λόγια σημαίνει πως περιμένει τον «επικήδειο» από τη μητρική Evergrande. Η NEVS θέλει ένα θαύμα για να τη γλιτώσει, αλλά ευτυχώς για το ιστορικό εργοστάσιο στη βόρεια Σουηδία, το θαύμα έγινε πραγματικότητα από τους συμπατριώτες τους.
Η Polestar ανακοίνωσε πως η μονάδα παραγωγής των 15.000 τετραγωνικών μέτρων στο Τρολχάταν θα μπει και πάλι σε λειτουργία, δεχόμενη παράλληλα τις απαραίτητες προσθήκες εκσυγχρονισμού, προκειμένου να αναλάβει την εξέλιξη και συναρμολόγηση των επερχόμενων Polestar 5 και 6. Ταυτόχρονα θα λειτουργεί ως κέντρο δοκιμών και εξέλιξης ηλεκτροκινητήρων, μπαταριών και συστημάτων μετάδοσης. Να διευκρινίσουμε εδώ πως η θυγατρική της Volvo δεν αγόρασε τις εγκαταστάσεις, αλλά θα τις νοικιάζει από το δήμο του Τρολχάταν.
Το άλλοτε επίκεντρο των SAAB έρχεται να προστεθεί στα κέντρα R&D που διατηρεί η Polestar σε Γκέτεμποργκ και Κόβεντρι, ενώ θα αποτελέσει την τέταρτη κατά σειρά μονάδα συναρμολόγησης. Αυτή τη στιγμή το Polestar 2 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Geely, στο Τσεγκντού της Κίνας, ενώ στο ίδιο μέρος θα συναρμολογείται και το 3, παράλληλα με τη Βόρεια Καρολίνα. Το προσφάτως παρουσιασθέν 4, με τη σειρά του, θα παράγεται στη μονάδα της Χανγκζού, επίσης ιδιοκτησίας Geely και επί κινεζικού εδάφους.