Ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πραγματικότητα! Τα «Made in Greece» αυτοκίνητα επανέρχονται στο ζωή, μέσα από τις ιστορικές εγκαταστάσεις της ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο! Εκεί όπου για μια δεκαπενταετία παράγονταν τα Sunny, Cherry και Pickup, σε μια από τις καλύτερες μονάδες της Nissan για την εποχή.
Από το Σάντερλαντ ξανά στο Βόλο!
Από το 1979 μέχρι το 1995 έβγαιναν ελληνικά Nissan από το Βόλο, με προορισμό κάθε γωνιά της Ευρώπης, αλλά και αρκετές αγορές της Ασίας και της Αφρικής. Τον Απρίλη του ’95 έπεσαν οι τίτλοι τέλους, οι οποίοι -ευτυχώς- αποδείχτηκαν προσωρινοί. Μπορεί να χρειάστηκαν σχεδόν 30 χρόνια, όμως οι λέξεις «ελληνικό αυτοκίνητο» μπορούν και πάλι να μας γεμίζουν περηφάνια, δίχως η κουβέντα να περιστρέφεται γύρω από νοσταλγικές θύμησες και απογοήτευση περί χαμένων ευκαιριών. Η Nissan Ευρώπης αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή του Qashqai από το Σάντερλαντ στα μέρη μας, σε μια άτυπη «ρεβάνς» για το 1995. Τότε που η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε κουνήσει δαχτυλάκι, ενώ οι Ιάπωνες ήθελαν να μείνουν στη χώρα μας, στρέφοντας τη Nissan προς την Αγγλία.
Το επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη αντίθετα, και συγκεκριμένα ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, έκαναν όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε όχι μόνο να επανέλθει ο ιαπωνικός γίγαντας στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, αλλά εν τέλει να επιστρέψει πανηγυρικά στη χώρα μας. Φυσικά καίριο ρόλο στην επιτυχή έκβαση των συζητήσεων έπαιξε η Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ, η οποία θα αναλάβει την ανάσταση του project «ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία». Οι εγκαταστάσεις της ΤΕΟΚΑΡ δεν έπαψαν στιγμή να βρίσκονται στην κυριότητα της κεντρικής εισαγωγικής των Nissan, άσχετα που η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων μετατράπηκε σε «φάντασμα».
Επένδυση 550 εκατομμυρίων ευρώ!
Αρχής γενομένης από τον Ιούνιο κιόλας, όταν θα μπουν τα πρώτα συνεργεία εκτίμησης της καταλληλόλητας του οικοδομήματος, θα αρχίσουμε να μετράμε αντίστροφα για την κατασκευή του ελληνικού Qashqai. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται σε περισσότερα από 550 εκατ. ευρώ, με την προσδοκώμενη ανάπτυξη στο εργασιακό μέτωπο να εκτιμάται στις 3.500 νέες θέσεις. Πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι στο χώρο του εργοστασίου έχει γίνει εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, που σημαίνει ότι όλη η παραγωγή θα γίνεται με πράσινη ενέργεια. Φυσικά και η θέση του παίζει σημαντικό ρόλο ως προς τις εξαγωγές, όχι μόνο σε χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Τουρκία. Έτσι η χώρα μας ανοίγει ξανά ένα σημαντικό δρόμο προς τον τομέα των επενδύσεων και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, προκειμένου να ηγηθεί σε μια νέα Βιομηχανική Επανάσταση!
Σάς μοιάζουν όλα υπερβολικά ιδανικά για να είναι αλήθεια; Μέσα πέφτετε. Καλή Πρωταπριλιά να έχουμε και με την ευχή ότι κάποια στιγμή, τέτοιες ειδήσεις θα σταματήσουν να είναι ανέκδοτα…