Οι κυρώσεις της Ευρώπης στη Ρωσία μπορεί να έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά η Lada στοχεύει σε ανάκαμψη και προγραμματίζει φουλ αντεπίθεση τόσο σε επίπεδο παραγωγής, όσο και γκάμας.
Η AvtoVAZ, μητρική της Lada, είναι πλέον απαλλαγμένη από την επιρροή του Ομίλου Renault αφού η γαλλική εταιρεία πούλησε τα ρωσικά περιουσιακά της στοιχεία στο κράτος – τουλάχιστον προς το παρόν. Λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, προβλήματα εφοδιασμού που προκλήθηκαν από τις κυρώσεις ανάγκασαν τη Lada να κατασκευάζει και να πουλά απογυμνωμένα οχήματα χωρίς ABS, αερόσακους και κλιματισμό. Ωστόσο, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας δεν τα παρατάει και ετοιμάζεται να ανασκουμπωθεί.
Ο Maxim Sokolov, πρώην υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας και νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AvtoVAZ, αποκάλυψε ότι προτάσεις για νέα μοντέλα Lada θα παρουσιαστούν στο διοικητικό συμβούλιο αυτόν τον μήνα. Όπως αναφέρει το Automotive News, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Easter Economic Forum, ο Sokolov δήλωσε: «Μετά την αποχώρηση της Renault τον Μάιο, η εταιρεία έμεινε αδρανής για περισσότερους από δύο μήνες… αλλά καταφέραμε να δημιουργήσουμε νέες αλυσίδες παραγωγής και logistics, διασφαλίζοντας την προμήθεια εξαρτημάτων για την παραγωγή βασικών εκδόσεων».
Το πρόβλημα με τα εξαρτήματα παραμένει βέβαια, καθώς μέχρι πρότινος τα σύγχρονα μοντέλα της Lada βασίζονταν στην πλατφόρμα CMF, από κοινού με τα Dacia. Η αποχώρηση της Renault σημαίνει πως πρόσβαση στο πάτωμα δεν υφίσταται πλέον, οπότε οι Ρώσοι θα πρέπει να αποταθούν σε παλιότερες πλατφόρμες και μηχανικά μέρη για το μέλλον τους. Μικρό το κακό, καθώς οι νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ρύπους και ασφάλεια δεν έχουν εφαρμογή στη Ρωσία. Ο νέος στόχος παραγωγής είναι 500.000 μονάδες ετησίως, με τις περισσότερες από αυτές να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Τολιάτι, το οποίο σήμερα απασχολεί 42.000 εργαζόμενους. Τα πλάνα περιλαμβάνουν τουλάχιστον 3 νέα μοντέλα, περιλαμβανομένου και ενός αμιγώς ηλεκτρικού.