Οι δριμείες οικονομικές, εμπορικές και μεταφορικές κυρώσεις που επιβάλλονται στη Ρωσία, λόγω του πολέμου με την Ουκρανία, δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσουν ανεπηρέαστη την παραγωγική δραστηριότητα της χώρας. Κάτι που επηρεάζει και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία εκεί, με τη Lada να αναγκάζεται σε παύση παραγωγής λόγω έλλειψης εξαρτημάτων.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η AvtoVAZ προέβη σε τερματισμό της παραγωγικής δραστηριότητας του μεγαλύτερου εργοστασίου της, στο Τολιάτι, αλλά και στο Ιζέφσκ, λόγω διαταραχής στην αλυσίδα των προμηθευτών. Τα αλλεπάλληλα μπλοκ στη Ρωσία δημιούργησαν έλλειψη σε πολλά εξαρτήματα, αναγκάζοντας τη Lada σε «πάγωμα» μέχρι νεωτέρας. Αν αναρωτιέστε για ποιον λόγο ένα από τα δημοφιλέστερα brands της χώρας δεν βασίζεται σε εγχώριους προμηθευτές, η αιτιολόγηση βρίσκεται στη Renault. Οι Γάλλοι κατέχουν το 67,61% της AvtoVAZ, η παραγωγή της οποίας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις εισαγωγές. Πάνω από το 20% πρώτων υλών και ανταλλακτικών έρχονται από το εξωτερικό, με τη Ρουμανία να παίζει τον ρόλο του μεγαλύτερου προμηθευτή.
Προς το παρόν η παραγωγή έχει ανασταλεί για 4 μέρες, αλλά αυτό φαίνεται πως είναι μόνο η αρχή. Η WSJ επικαλείται δήλωση πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της AvtoVAZ, που καυστηρίασε την εξάρτηση της μεγαλύτερης ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας από τις εισαγωγές, αναφέροντας σκωπτικά: «Αν τελειώσουν οι εισαγωγές, τελειώνει κι η AvtoVAZ». Αξίζει να σημειωθεί πως για το μήνα Φεβρουάριο, η Lada τερμάτισε στην πρώτη θέση των πωλήσεων με 22.378 ταξινομήσεις (-20,8% σε σχέση με πέρσι). Ρωσικά μέσα αναφέρουν πως η παραγωγή του best seller Granta θα δεχτεί πλήγμα από τα προβλήματα στην παραγωγή, οπότε οι πωλήσεις Μαρτίου θα κυμανθούν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα τόσο συγκριτικά με το Φλεβάρη, όσο και με τον περσινό Μάρτιο.