Η Κίνα έχει μετατραπεί στον απόλυτο βιομηχανικό κυρίαρχο της αυτοκίνησης, ούσα πια έτοιμη να ξεπεράσει ακόμα και την Ιαπωνία σε εξαγωγές. Κάτι που υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να συμβεί από τον επόμενο χρόνο, χάνοντας την ευκαιρία φέτος για μερικές μόνο χιλιάδες οχημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Κινεζικών Αυτοκινητοβιομηχανιών ( China Association of Automobile Manufacturers – CAAM), το 2022 πέρασαν τα σύνορα της χώρας 3,11 εκατ. οχήματα. Αριθμός που αντιστοιχεί σε δραματική αύξηση της τάξης του 54% στις εξαγωγές, συγκριτικά με το 2021! Σε σχέση με την κραταιά δύναμη του εν λόγω τομέα, Ιαπωνία, η αντιπαραβολή των στοιχείων φέρνει την Κίνα στη δεύτερη θέση, καθώς η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου εξήγαγε 3,2 εκατ. οχήματα στους πρώτους 11 μήνες του περασμένου έτους (τα στοιχεία για ολόκληρο το έτος δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα). Οι Ιάπωνες, ωστόσο, μετρούν αντίστροφα για την παράδοση των σκήπτρων, καθότι σημείωσαν σημαντική μείωση από το 2021. Τότε είχαν εξαγάγει 3,83 εκατ. οχήματα, οπότε βλέπουμε πως το μοτίβο δείχνει ξεκάθαρα Κίνα για το 2023.
Από αυτά τα 3.110.000 οχήματα των εξαγώγιμων κινεζικών, τα 2,53 εκατ. αφορούσαν επιβατικά αυτοκίνητα και οι 580.000 επαγγελματικά οχήματα. Τεράστιο ρόλο στην αύξηση των εξαγωγών παίζει η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία οι Κινέζοι προσφέρουν εν αφθονία τόσο ως αυτόνομοι κατασκευαστές όσο και ως συνεργάτες άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι και Ιάπωνες κατασκευαστές διατηρούν εργοστάσια εκεί, συνδράμοντας στη διαμόρφωση προβλέψεων που θέλουν την Κίνα να εξαγάγει περίπου 5,5 εκατ. οχήματα μέχρι το 2030, με τα 2,5 εκατ. να αφορούν EVs!