Η Κίνα έχει μετατραπεί στον απόλυτο βιομηχανικό κυρίαρχο της αυτοκίνησης, ούσα πια έτοιμη να ξεπεράσει ακόμα και την Ιαπωνία σε εξαγωγές. Κάτι που αναμένεται να συμβεί και τυπικά με το κλείσιμο του 2023, καθώς στους πρώτους 11 μήνες του έτους οι Κινέζοι έδειξαν το δρόμο στους Ιάπωνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Κινεζικών Αυτοκινητοβιομηχανιών ( China Association of Automobile Manufacturers – CAAM), η Κίνα εξήγαγε 4,41 εκατομμύρια οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 58% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022. Ακόμα σημαντικότερα για τη μάχη της 1ης θέσης με τους άσπονδους εχθρούς εξ ανατολών, η Ιαπωνία στο ίδιο διάστημα δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 3,99 εκατ. μονάδες σε εξαγωγές – επίδοση καλύτερη μεν σε σχέση με πέρσι (+15%), αλλά καμία σχέση με το άλμα του σχεδόν +60% των Κινέζων. Κι αυτό χωρίς ακόμα οι κατασκευαστές της χώρας να έχουν πιάσει μεγάλα πόστα στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα διατηρούν ελάχιστη παρουσία στην αγορά των Η.Π.Α.
Στις αγορές της Ρωσίας και του Μεξικό, όμως, διαπρέπουν. Εκεί είναι που συντελείται το ρεφάρισμα από Ε.Ε. και Αμερική, καθώς μόνο στη Ρωσία εξήχθησαν 730.000 οχήματα από την Κίνα – επίδοση 7 φορές υψηλότερη συγκριτικά με το διάστημα Γενάρη-Νοέμβρη πέρσι! Παρόλο, δε, που ο αριθμός του Μεξικού δεν είναι τόσο εντυπωσιακός στις 330.000 μονάδες, οι εξαγωγές εκεί έχουν αυξηθεί κατά 71%. Ωστόσο , οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αρκούνται μόνο στις εξαγωγές προς το Μεξικό. Αρκετοί προσπαθούν να δημιουργήσουν μονάδες παραγωγής εκεί, με ειδικούς του κλάδου νασ πιστεύουν ότι θα χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν τις κινεζικές μάρκες να έχουν πρόσβαση στις ΗΠΑ, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν αυστηρούς δασμούς.
Παράλληλα, δεν φέρουν όλες οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας κινεζική επωνυμία. Ενώ η BYD είναι η κύρια δύναμη στον τομέα των εξαγωγών αυτοκινήτων της χώρας, η Tesla, η Volvo, η BMW και η Buick κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα που πωλούνται αλλού.