Οι Κινέζοι κατέχουν όχι απλά πρωτεύοντα, αλλά κυρίαρχο, ρόλο στα δρώμενα της παραγωγής αυτοκινήτων. Όχι τόσο από πλευράς κατασκευαστών, όσο κυριότερα ως εργοστάσια παραγωγής για τρίτους, προμηθευτές εξαρτημάτων και πρώτων υλών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια σχέση εξάρτησης, η οποία μπορεί να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα ανά πάσα στιγμή, αναλόγως των πολιτικο-οικονομικών εξελίξεων. Για αυτό και η Honda ψάχνει διόδους απεμπλοκής.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Sankei και του Reuters, η φίρμα από το Τόκιο θέλει να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη αλυσίδα τροφοδοσίας που θα αφορά την παραγωγή οχημάτων σε παγκόσμια κλίμακα. Η Honda προτίθεται να διατηρήσει τις υπάρχουσες υποδομές και συνεργασίες για την εγχώρια αγορά, αλλά για τις εκτός Κίνας απαιτήσεις ακολουθήσει διαφορετική οδό. Μια εξέλιξη που ουσιαστικά είναι επιτακτικής ανάγκης, λόγω των επαναλαμβανόμενων lockdowns και τις παύσεις λειτουργίας σε εργοστάσια, αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων. Μέσα σε όλα ήρθαν και οι ιστορικά υψηλές θερμοκρασίες πρόσφατα, να πλήξουν την Κίνα και να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία.
Σχεδόν το 40% της παραγωγής για τη Honda προέρχεται από την Κίνα, συνεπώς μόνο εύκολη υπόθεση δεν θα είναι η αποκοπή του «ομφάλιου λώρου». Η ιαπωνική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει παλιότερα κίνητρα και χρηματοδοτήσεις για τους εγχώριους κατασκευαστές, προκειμένου να μεταφέρουν την παραγωγή εντός των τειχών. Όλοι, όμως, τότε θεωρούσαν πως κάτι τέτοιο θα ήταν επικίνδυνο και επιζήμιο. Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Κίνα, ωστόσο, συν φυσικά το πρόβλημα της ενεργειακής κρίσης, φαίνεται πως τους αλλάζει άποψη.
Πέρα από τη Honda, ήδη η Mazda κινείται στην ίδια κατεύθυνση. Νωρίτερα στο μήνα έδωσε εντολή για δημιουργία στοκ στις αποθήκες εντός Ιαπωνίας, με παράλληλη μείωση των εισαγωγών από την Κίνα και έναρξη παραγωγής εκτός αυτής. VW και Mercedes από τη μεριά τους στρέφονται στη Βόρειο Αμερική, προκειμένου να ελαττώσουν τους δεσμούς με τον βιομηχανικό κολοσσό. Κινήσεις, βέβαια, που πρέπει να γίνουν με «τακτ» και ευελιξία, καθώς η Κίνα -πέρα από όλα τα άλλα- συνιστά τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως.