Η εμμονή στην τελειότητα της Toyota με το Century SUV

Η Toyota έβαλε όλη της τέχνη στη δημιουργία του Century SUV, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα από τη φροντίδα που δείχνει στην κατασκευή της σεντάν λιμουζίνας. Ένα πλήρες οργανόγραμμα και μια συστοιχία διαδικασιών, που περιλαμβάνουν επίλεκτους μηχανικούς, γραπτές εξετάσεις και απόλυτη προσοχή μέχρι στο πόσο σφίγγονται οι βίδες!

Η παραγωγή της SUV ναυαρχίδας γίνεται στο εργοστάσιο Tahara, εννοείται στην Ιαπωνία, από 40 διαλεχτά επιλεγμένους μηχανικούς και τεχνικούς. Η ομάδα συναρμολόγησης του Century SUV προέκυψε μέσα από μια διαλογή 1.500 εργαζομένων και αφού πρώτα οι φιναλίστ έδωσαν ένα εξαντλητικό γραπτό τεστ 200 ερωτήσεων, γύρω από την ιστορία του Century, τη δομή του αυτοκινήτου, την υβριδική τεχνολογία, τα ηλεκτρονικά κλπ. Η επίλεκτη ομάδα των 40 ατόμων στη συνέχεια διαμοιράστηκε σε 4 στάδια παραγωγικής διαδικασίας: εσωτερικό (πίνακες οργάνων, ταμπλό κλπ), σασί (αναρτήσεις, κινητήρας, μπαταρία plug-in υβριδικού συστήματος), τελική συναρμολόγηση (πόρτες, καθίσματα, παράθυρα) και πλήρωση υγρών (όλα τα υγρά του αυτοκινήτου, από κινητήρα και κιβώτιο μέχρι φρένα).

Η εμμονή στην τελειότητα επεκτείνεται μέχρι τη ροπή στρέψης που εφαρμόζεται στη σύσφιξη βιδών και βραχιόνων, επιτρέποντας ελάχιστες ανοχές. Ενώ στα υπόλοιπα Toyota υπάρχει ένα περιθώριο 20% απόκλισης από τις προδιαγραφές, στο Century SUV μειώνεται κατά 15%. Μόλις 5% μπορεί να απέχει το μοντάρισμα ενός πάνελ από το ζητούμενο, απαιτώντας τρία στάδια σύσφιξης. Αρχικά εφαρμόζεται οδηγός για τις βίδες, έπειτα χειροκίνητο σφίξιμο και στο τέλος κλειδιά που συνδέονται με υπολογιστές, καταγράφοντας επακριβώς το ποσό της δύναμης που χρειάζεται. Όπως αναφέρει ένας από τους 40 επίλεκτους τεχνίτες, για οποιαδήποτε περίσταση απαιτεί πάνω από 150 νιουτόμετρα στρέψης πρέπει να βάζει όλο του σώμα στο σφίξιμο, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη την τήρηση των μικρομετρικών ορίων – ειδικά όταν πρέπει να γίνουν εργασίες κάτω από το αυτοκίνητο (στο πάτωμα ή τις αναρτήσεις, για παράδειγμα).

Όλο αυτό το πρωτόκολλο παίρνει χρόνο. Για την ακρίβεια, 12 φορές παραπάνω από όσο θέλει το μοντάρισμα ενός εξαρτήματος σε ένα Corolla. Ενώ στα κανονικά Toyota η σύσφιξη βιδών και παξιμαδιών δεν παίρνει πάνω από 5 δευτερόλεπτα, στο Century SUV ο απαιτούμενος χρόνος φτάνει μέχρι το 1 λεπτό! Κατά συνέπεια η γραμμή παραγωγής αναγκαστικά περιορίζεται σε μόλις 3 αυτοκίνητα την ημέρα.

Get it on Google Play Download on the App Store