Η Aston Martin ανακοίνωσε επίσημα αυτή την εβδομάδα ότι πουλάει… την Aston Martin. Συγκεκριμένα, η Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc, η αυτοκινητοβιομηχανία που δίνει στον James Bond «εργαλεία» εδώ και δεκαετίες, υπέγραψε μια δεσμευτική επιστολή πρόθεσης για την πώληση του μεριδίου της στην Aston Martin Aramco Formula One. Ο άγνωστος αγοραστής αποκτά το μερίδιο στα 146 εκατομμύρια δολάρια (125,5 εκατ. ευρώ), με αποτέλεσμα η ομάδα στο σύνολό της να αποτιμηθεί στα 3,2 δισ. δολάρια (2,75 δισεκατομμύρια ευρώ).
Με άλλα λόγια, η Aston Martin είχε ούτως ή άλλως μόνο 4,6% μερίδιο στην ομάδα της Formula 1 και τώρα επιδιώκει να το εξαργυρώσει όσο έχει αξία. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις οικονομικές δυσκολίες. Όπως αναφέρει το Bloomberg , η φίρμα από το Gaydon δεν είναι σε καλή λογιστική κατάσταση εδώ και καιρό. Ο κατασκευαστής των Vantage, Vanquish, DB12 και DBX έχει χάσει το ήμισυ της αξίας των μετοχών της τον τελευταίο χρόνο, ενώ τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου μειώθηκαν κατά 34%, εν μέρει λόγω της χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης για τα hypercar της, όπως η Valkyrie και η επερχόμενη Valhalla.

Το χειρότερο απ’ όλα, φυσικά, είναι το νέο δασμολογικό καθεστώς που επηρεάζει τις εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες . Ενώ μια συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου μειώνει τους φόρους στο 10% από το εξωφρενικό 27,5% που έφτασε, και πάλι μιλάμε για τέσσερις φορές μεγαλύτερο από ό,τι πριν. Το χειρότερο είναι ότι η συμφωνία δίνει αυτόν τον συντελεστή 10% μόνο στα πρώτα 100.000 οχήματα που αποστέλλονται σε ένα χρόνο, με σειρά προτεραιότητας. Μετά από αυτό, επιστρέφει στο 27,5%. Κάτι που σημαίνει ότι για κατασκευαστές μικρού όγκου όπως η Aston, ισοδυναμεί με καταστροφή.




















