Η κόντρα Αμερικής-Κίνας με φόντο τους δασμούς και κυρίως τα αυτοκίνητα, συνεχίζεται αδυσώπητα. Όλος ο εμπορικός πλανήτης έχει ανοίξει μέτωπο με τους Κινέζους βέβαια, αλλά οι Αμερικανοί το έχουν πάει σε άλλη κλίμακα. Τέτοια, δε, που δεν διστάζουν να «θυσιάσουν» ακόμα και δικά τους μοντέλα!
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν από τους πρώτους που έβαλαν δασμούς στα κινεζικά προϊόντα, φτάνοντας μέχρι το ακραίο «χαράτσι» του 400% Όπως φαίνεται, όμως, ούτε αυτό δεν είναι ικανό να ανακόψει την εξ Ανατολών προέλαση. Οπότε η αμερικανική κυβέρνηση εξετάζει την επιβολή ακόμα πιο δραστικών μέτρων, φτάνοντας μέχρι την πλήρη απαγόρευση εισαγωγής αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής! Το θέμα είναι, και εδώ εντοπίζεται πολύ μεγάλη «μπανανόφλουδα», ότι από κινεζικά εργοστάσια δεν εισάγονται μοντέλα μόνο Κινέζων ή Ευρωπαίων κατασκευαστών, αλλά και Αμερικανών.
Η Buick και η Lincoln, για παράδειγμα, βασίζονται εν πολλοίς στις πωλήσεις των Envision και Nautilus. C-SUV το πρώτο, πολυτελές D-SUV το δεύτερο (και πρώτο σε πωλήσεις για τη Lincoln), αμφότερα «Made in China». Το Envision κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της SAIC-GM Dongyue Motors στο Γιαντάι, ενώ το Nautilus στις εγκαταστάσεις της Changan Ford στη Χουάνγκζου. Όσο αμερικανικά πλασάρονται και εμφανίζονται, δηλαδή, τόσο -και περισσότερο- κινεζικά είναι από κάτω. Άπαξ και προέρχονται από την Κίνα, ωστόσο, αυτομάτως εμπίπτουν στους περιορισμούς του Υπουργείου Εμπορίου. Είτε αυτοί είναι πρόσθετη φορολόγηση (όπως τώρα), είτε πλήρης απαγόρευση εισόδου στη χώρα (όπως εξετάζεται).
Σύμφωνα με δηλώσεις αρμοδίων στο Reuters μάλιστα, δεν προκρίνεται το ενδεχόμενο εξαιρέσεων. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να εφαρμοστεί μια τροπολογία που θα προστάτευε προϊόντα αμερικανικών συμφερόντων από την Κίνα. Όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Εμπορίου, ωστόσο, κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε δεδικασμένο και δεκάδες «παραθυράκια» για τους Κινέζους κατασκευαστές. Συνεπώς, από το να δοθεί περιθώριο για νομικές ντρίπλες στην Κίνα, προτιμότερο να απαγορευτούν ακόμα και μοντέλα αμερικανικών εταιριών που συναρμολογούνται στην Κίνα! Βέβαια από την πρόταση στην ψήφιση, μεσολαβεί πολύς δρόμος. Ιδίως τώρα, που οι Η.Π.Α. βρίσκονται εν μέσω προεκλογικής φούριας.