Οι μετοχές της Tesla ήταν πάντα θέμα συζήτησης και επίκεντρο προσοχής, όπως έχει γίνει φέτος, όπου η αξία τους έχει πέσει σχεδόν κατά 70%. Τεράστιο ποσοστό, αλλά σίγουρα δεν είναι και κάτι που μπορεί να μην το περίμενε κανείς, γιατί υπάρχει πλέον σκληρός ανταγωνισμός και τα μοντέλα της έχουν αυξημένο μέσο όρο ηλικίας.
Η αξία των μετοχών της Tesla φαινομενικά αυξήθηκε ατελείωτα από το μηδέν και έτσι τώρα πέφτει παρόμοια. Κάποιοι περίμεναν ότι είναι μια φούσκα που κάποια στιγμή θα σπάσει και ήταν θέμα χρόνο για το πότε θα γινόταν. Παραδόξως, τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια εποχή που η Tesla τα πάει πολύ καλά σε πωλήσεις και τελικά έχει αποτελέσματα που την καθιστούν μια υπερεκτιμημένη μάρκα. Παράλληλα, η κεφαλαιοποίησή της στην αγορά των περίπου 386 δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι εξαιρετικά υψηλή. Το πού θα πέσει είναι ένα ερώτημα, αλλά το γεγονός είναι ότι οι προοπτικές της εταιρείας για το μέλλον δεν είναι και τόσο ξεκάθαρες, όταν άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν και υλοποιούν τα πλάνα τους για την ηλεκτροκίνηση, με ευρεία γκάμα μοντέλων.
Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα για την Tesla αυτή την στιγμή, είναι το μειωμένο ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητά της, στην τεράστια αγορά της Κίνας. Η αμερικανική εταιρεία αυτοκινήτων πουλά περίπου το ήμισυ της παραγωγής της στην Κίνα, όπου θα πρέπει επίσης να επιτύχει τη συντριπτική πλειονότητα των λειτουργικών της κερδών. Εκεί, όμως, δέχτηκε άλλο ένα πλήγμα όταν σταμάτησε εντελώς την παραγωγή στο μεγαλύτερο εργοστάσιό της στον κόσμο στη Σαγκάη.
Με δυναμικότητα παραγωγής 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων ετησίως, έχει σταματήσει από τις 24 Δεκεμβρίου και τίποτα δεν θα αλλάξει τουλάχιστον μέχρι την 1η Ιανουαρίου. Από την άποψη ενός Ευρωπαίου, μπορεί να μοιάζει με ένα κανονικό χριστουγεννιάτικο κλείσιμο, αλλά στην Κίνα, φυσικά, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.
Το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι η Tesla θα έπρεπε να είχε προλάβει τόσο την περαιτέρω μείωση του ενδιαφέροντος για τα αυτοκίνητά της όσο και τη χαλάρωση της πολιτικής μηδενικής ανοχής για τον κορωνοϊό στην Κίνα. Το κύμα των μολύνσεων επρόκειτο να προκαλέσει τόσο περαιτέρω πτώση του ενδιαφέροντος όσο και έλλειψη εργαζομένων που απαιτούνται για την παραγωγή τόσο στο ίδιο το εργοστάσιο της Tesla όσο και στους προμηθευτές του. Στην καλύτερη περίπτωση η παραγωγή θα εκκινήσει στις 2 Ιανουαρίου 2023, όμως τα λεφτά που θα έχουν χαθεί θα είναι τεράστια και σίγουρα δεν είναι καλά νέα για την εξέλιξη της αξίας των μετοχών της Tesla.