Το «καράβι» έχει αρχίσει να στρίβει για τα καλά στη Stellantis, η οποία έχει καταφέρει να βάλει στον ίσιο δρόμο τις ιστορικές, αλλά διαχρονικά ταλαιπωρημένες εμπορικά, ιταλικές μάρκες του ομίλου. Η Alfa Romeo είναι πάλι κερδοφόρα, ενώ και η Maserati βρίσκεται στην ίδια ρότα. Η «Τρίαινα» διαθέτει μια ολοκαίνουργια γκάμα, έχοντας παρουσιάσει 3 νέα μοντέλα (MC20, Grecale, νέα GranTurismo) μέσα σε 2 χρόνια, μαζί με 2 αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις (Grecale και GranTurismo Folgore). H ανάπτυξη ήρθε και δεν έχει σκοπό να αποχωρήσει. Τουναντίον, στόχος είναι να ακολουθηθεί το πρότυπο της Porsche.
Ο CFO της εταιρίας, Richard Palmer, μίλησε στο Automotive News και αποκάλυψε πως η Maserati θα ήθελε να γίνει ανεξάρτητη, όπως η Porsche. Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, για να γίνει κάτι τέτοιο είναι η αύξηση της κερδοφορίας: «Αν μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τα απαραίτητα περιθώρια κέρδους, θα μπορούσαμε να λειτουργήσουμε μόνοι μας, εκτός ομίλου. Όπως ακριβώς έκανε η Porsche». H Maserati σίγουρα εμφανίζεται βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα, «πέτρινα», χρόνια, όμως έχει ακόμα δρόμο μπροστά της για να πετύχει τέτοιους ισολογισμούς. Αναμφίβολα, πάντως, βρίσκεται στο σωστό μονοπάτι.
Το 2021, οι Ιταλοί είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 41% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 47% και ξεπέρασαν τα 2 δις ευρώ, με την εταιρία να παρουσιάζει λειτουργικά κέρδη 103 εκατ. ευρώ συγκριτικά με τις ζημιές των 90 εκατ. ευρώ το 2020. Μέσα σε ένα χρόνο, δηλαδή, η Maserati έκανε μια οικονομική ανατροπή που άγγιξε τα 200 εκατ. ευρώ, δίχως να έχει παρουσιαστεί ούτε η Grecale ούτε η GranTurismo. Για το 2022, και κυρίως το ’23, οι προβλέψεις είναι ιστορικά αισιόδοξες, καθώς αμφότερα τα δυο νέα μοντέλα θα βρίσκονται στην πρώτη χρονιά πλήρους αγοραστικής εμπλοκής.