Έκλεισε ο κύκλος του Smart EQ Forfour

Έπειτα από 7 χρόνια παραγωγής για τη 2η γενιά και συνολικά 17 καριέρας, το τετράθυρο Smart αποσύρεται από την παραγωγή και ετοιμάζεται για το πέρασμα σε crossover μορφή.

Όπως αναφέρει το Electrive, η παραγωγή του Smart EQ Forfour (ή smart EQ forfour, για να είμαστε τυπικοί) ολοκληρώθηκε το Δεκέμβρη. Κατά συνέπεια, η γερμανική εταιρία έχει πλέον μια από τις μικρότερες γκάμες στην αυτοκινητοβιομηχανία, αριθμώντας στην ουσία μόνο ένα μοντέλο σε δυο εκδοχές: το EQ fortwo σε κλειστή και κάμπριο εκτέλεση.

Το forfour εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2004, βασιζόμενο στο Mitsubishi Colt, και αποτέλεσε το πρώτο τετράθυρο της φίρμας. Έμεινε στην αγορά για μόλις 2 χρόνια, απόρροια της μέτριας εμπορικής του πορείας. Κάτι που οδήγησε τους Γερμανούς στο «πάγωμα» του μοντέλου για 8 χρόνια. Η επιστροφή του, το 2014, υπήρξε πιο συγκρατημένη από το ντεμπούτο του, καθώς οι σχεδιαστικές διαφορές σε σχέση με το fortwo περιορίζονταν στο αυξημένο μήκος. Το πρώτο forfour, αντίθετα, ήταν τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο από το δίθυρο Smart. Όπως εκείνο, έτσι και το σημερινό βασίζεται σε άλλο μοντέλο και συγκεκριμένα, το Renault Twingo. Το 2017 παρουσιάστηκαν οι ηλεκτρικές εκδόσεις EQ και το 2019 ανέλαβαν εξ ολοκλήρου το εμπορικό έργο, ακολουθώντας τη μετατροπή της smart σε κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το EQ forfour μοιράζεται το ηλεκτρικό σύνολο του Renault Twingo E-Tech, αποτελούμενο από ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων/160 Nm και μπαταρία 17,6 kWh. Το πισωκίνητο και πισωμήχανο μικρό θέλει 12,7 δλ. για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 χλμ./ώρα, με την αυτονομία να κυμαίνεται στα 145 – 159 χλμ.

To μέλλον του Smart είναι ηλεκτρικό και crossover, όπως μας έδειξε το πρωτότυπο Concept #1. H έκδοση παραγωγής αναμένεται να παρουσιαστεί το 2022, σε συνεργασία με την κινεζική Geely, στην οποία ανήκει το 50% γερμανικής εταιρίας (το άλλο 50% παραμένει στον έλεγχο της Daimler).

Get it on Google Play Download on the App Store