H έλλειψη μικροτσίπ είναι μια από τις μεγαλύτερες σε έκταση και διάρκεια κρίσεις, που έχει αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολο της ιστορίας της. Κάποιοι κατασκευαστές έχουν βρει τη λύση, ωστόσο η πλειοψηφία εξακολουθεί να μαστίζεται από άδεια ράφια στις αποθήκες και να μην μπορεί όχι να πιάσει, αλλά ούτε να πλησιάσει τους στόχους παραγωγής.
Σύμφωνα με το AutoForecast Solutions, μόνο την περασμένη εβδομάδα και μόνο για τη Βόρειο Αμερική, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που διατηρούν εργοστάσια εκεί αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή κατά 79.000 μονάδες, συνεχίζοντας το μοτίβο που ισχύει από την αρχή της χρονιάς. Τα πράγματα, ωστόσο, δεν είναι καλύτερα ούτε σε παγκόσμια κλίμακα. Οι προβλέψεις του AFS κάνουν λόγο για 4,4 εκατ. λιγότερα συναρμολογημένα αυτοκίνητα φέτος, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο! Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι τώρα, και με ένα μήνα να απομένει για τη λήξη του έτους, οι κατασκευαστές έχουν ήδη «πέσει έξω» κατά περίπου 4 εκατομμύρια κομμάτια.
Περίπου 1.475.600 λιγότερα οχήματα έχουν παραχθεί στη Βόρεια Αμερική από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, με τον αριθμό να τοποθετείται στα 1.536.000 μέχρι το τέλος του έτους. Στην Ευρώπη η παραγωγή έχει ήδη μειωθεί κατά 1.381.200 μονάδες και αναμένεται να φτάσει τις 1.549.800 πριν το κλείσιμο του 2022, ενώ στην Ασία (πλην Κίνας) έχουν κατασκευαστεί 764.600 λιγότερα οχήματα και αναμένονται -848.700 μέχρι το φινάλε του ’22. Οι Κινέζοι έχουν επηρεαστεί πολύ λιγότερο, εν πολλοίς λόγω του γεγονότος ότι κατασκευάζουν οι ίδιοι τα μικροτσίπ τους. Μόλις 172.900 μονάδες είναι η απόκλιση από τον προγραμματισμό, με τις συνολικές απώλειες να προβλέπονται στις 221.300.