Ένα από τα πιο ιστορικά και μακρόβια ονόματα στην ιστορία της αυτοκίνησης ετοιμάζεται να μας αποχαιρετήσει. Η Ford επισημοποίησε το τέλος παραγωγής του Fiesta, που έχει έναν ακόμα χρόνο εμπορικής πορείας πριν «συνταξιοδοτηθεί».
Η κατάργηση του Fiesta ακουγόταν εδώ και καιρό ως φήμη, λαμβάνοντας πλέον χαρακτήρα γεγονότος μέσω και του αποχαιρετιστηρίου video που ετοίμασε το «Μπλε Οβάλ», για ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα που έχουν φορέσει το σήμα του.
Το Fiesta παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1976 και ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των σουπερμίνι. Μέσα σε 46 χρόνια καριέρας, έχει πουλήσει πάνω από 18 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, συναρμολογούμενο σε τουλάχιστον 13 διαφορετικές χώρες – μεταξύ των οποίων οι Μεγάλη Βρετανία, Ισπανία, Αργεντινή, Βραζιλία, Νότια Αφρική και το Μεξικό. H παραγωγή του θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2023, όταν θα συμπληρώνονται 47 χρόνια πορείας για το μοντέλο, σηματοδοτώντας παράλληλα το τέλος κατασκευής θερμικών κινητήρων σε ένα από τα πιο σημαντικά εργοστάσια της Ford, εκτός Αμερικής.
Η μονάδα παραγωγής στην Κολωνία θα μετατραπεί σε «Κέντρο Εξηλεκτρισμού», όπου θα κατασκευάζεται το ηλεκτρικό Puma από του χρόνου. Η Ford έχει θέσει ως στόχο τα 1,2 εκατ. EVs από το συγκεκριμένο εργοστάσιο μέχρι το 2028, με τη συναρμολόγηση του 1.0 EcoBoost να μεταφέρεται στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στην Κραϊόβα, της Πολωνίας. Μέχρι την απόσυρση του Fiesta, τώρα, μόνο η πεντάθυρη έκδοση θα είναι διαθέσιμη, συμπεριλαμβανομένου του ST.
Πέρα από το Fiesta, μας αποχαιρετούν και τα δυο πολυμορφικά της εταιρίας. Galaxy και S-Max ακολουθούν το δρόμο του Mondeo, σε μια αλλαγή που σύμφωνα με τη Ford «είναι η μεγαλύτερη μεταμόρφωση στην ιστορία της εταιρίας». Τις 3 θέσεις που ανοίγουν στη γκάμα της, θα αναλάβουν ισάριθμα ολοκαίνουργια ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν μέχρι το 2024, ενώ το ίδιο διάστημα θα λανσαριστούν άλλα 4 επαγγελματικά EV.