To πόσο έχουν προοδεύσει τα Hyundai και Kia φαίνεται με μια ματιά. Δεν χρειάζεται παρά να δεις την εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση των κορεατικών αυτοκινήτων, για να να αντιληφθείς τα κοσμογονικά άλματα εξέλιξης που έχουν κάνει σε σχέση με ό,τι ξέραμε για εκείνα, πριν 10-15 χρόνια. Μια πρόοδος που εκτιμάται δεόντως από το αγοραστικό κοινό, οδηγώντας τους κατασκευαστές από τη Σεούλ σε πρωτοφανή για την ιστορία τους κέρδη.
Οι αρχικές εκτιμήσεις των οικονομικών αναλυτών έκαναν λόγο για λειτουργικά κέρδη ύψους 8 τρις γουόν (περίπου 6 δις ευρώ), αλλά ούτε οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις δεν μπορούν να συναγωνιστούν την κερδοφορία της Hyundai. Οι αναθεωρημένες εκτιμήσεις ανεβάζουν το θετικό πρόσημο στα 10 τρις γουόν (γύρω στα 7,5 δις ευρώ), σημειώνοντας αύξηση 51,9% σε σχέση με πέρσι! Μια άνοδος που αποτυπώνεται εξαιρετικά στα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, όπου τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 2,98 τρις γουόν (2,1 δις ευρώ) από 1,98 τρις γουόν (1,35 δις ευρώ) του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.
Εξίσου εντυπωσιακά τα λογιστικά βιβλία και για την Kia, η πρόβλεψη για τα λειτουργικά κέρδη της οποίας τοποθετείται στα 7,9 τρις γουόν (5,9 δις ευρώ) και στο +56,1 %. Οι αρχικές εκτιμήσεις εδώ έκαναν λόγο για 6,7 τρις γουόν (5 δις ευρώ), οπότε βλέπουμε πως έπεσαν κατά τι πιο κοντά σε σχέση με εκείνες της Hyundai. Συνολικά, πάντως, μιλάμε για άνευ προηγουμένου κερδοφορία. Τα λειτουργικά κέρδη των δυο εταιριών αναμένονται στην περιοχή των 18 τρις γουόν (13,6 δις ευρώ), υπογραμμίζοντας την ιστορικής σημασίας αύξηση στους θετικούς ισολογισμούς του Hyundai Motor Group – κι αυτό παρά τα προβλήματα στην παραγωγή, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.