Μπορεί εδώ -και σε αρκετές ακόμα χώρες- να «βελάζουμε» από την ακρίβεια και τις εκκωφαντικές ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα, όμως τα ανώτερα στρώματα των οικονομικά αμοιβομένων ουδόλως απασχολούνται. Για αυτό και βλέπουμε τη Bentley να κάνει ρεκόρ πωλήσεων, στα 104 χρόνια ιστορίας της.
Η εμβληματική βρετανική φίρμα διέθεσε πέρσι 15.174 αυτοκίνητα. Ηγετική μορφή στις πωλήσεις η Bentayga, που κατέλαβε το 42% του συνόλου. Η Flying Spur πήρε το 28%, εν πολλοίς χάρη στην υβριδική έκδοση, ενώ οι Continental GT και Continental GT Convertible απέσπασαν τη μερίδα του λέοντος από το εναπομείναν 30%. Παράλληλα, οι Άγγλοι πέτυχαν και τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στα χρονικά τους, σημειώνοντας λειτουργικά κέρδη 708 εκατ. ευρώ και θεαματική αύξηση 82% σε σχέση με το 2021 (389 εκατ. ευρώ). Αν πάμε λίγο πιο πίσω, θα μείνουμε έκθαμβοι από το τι έχει καταφέρει λογιστικά η Bentley.
Μόλις 5 χρόνια πριν, το 2018, τα βιβλία έκλειναν με ζημιές 288 εκατ. ευρώ. Το 2019 έγινε το πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, σημειώνοντας κέρδη 65 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 είδε τις επιδόσεις -όπως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες- να πέφτουν λόγω COVID. Από εκεί, περάσαμε στα κέρδη των 389 εκατ. ευρώ του ’21 και στη χρονιά-ρεκόρ πέρσι. Όπως είπε ο CEO της εταιρίας, Adrian Hallmark: «Από το χαμηλό σημείο του 2018, ολόκληρη η ομάδα στο Crewe εργάζεται εντατικά για την αναδιάρθρωση του επιχειρηματικού μοντέλου, παράλληλα με την κυκλοφορία διαδοχικών νέων μοντέλων και χαρακτηριστικών κορυφαίων στην κατηγορία. Το περασμένο έτος σηματοδότησε ένα ορόσημο σε αυτό το ταξίδι. Από το 2018 έχει επιτευχθεί κέρδος σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, παρά την άνευ προηγουμένου περίοδο διαταραχών και κρίσεων, όπως το Brexit, η Covid, η προσφορά ημιαγωγών, η Ουκρανία και η οικονομική αστάθεια του Ηνωμένου Βασιλείου».