Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου έχουν χάσει τη ζήτηση του παρελθόντος στα καινούργια, λόγω της δραστικής μείωσης των προσφερόμενων μοντέλων, ωστόσο στα μεταχειρισμένα μπορεί να βρει κανείς αρκετές προτάσεις αγοράς. Και μάλιστα σε προσιτές τιμές, όσον αφορά μοντέλα 5ετίας που διατηρούνται σε καλή κατάσταση και διαθέτουν σύγχρονα χαρακτηριστικά.
Όπως για παράδειγμα τα VW Polo 1.4 TDI του 2015 έως 2017 με τους 75 ή 90 ίππους, για τα οποία υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (περισσότερα από τα ομόσταυλα SEAT Ibiza 1.4 TDI και Skoda Fabia 1.4 TDI) και σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στις 10.000 με 11.000 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι το 3κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο αντικατέστησε το μέτριο 1.2 TDI 75 PS και τον πιο μεγάλο 1.6 TDI 90 PS. Επίσης, το 1.4 TDI 90 PS BMT που είχαμε δοκιμάσει το 2014 είχε το πρόβλημα ότι ξαφνικά έσβηνε όταν έπεφταν χαμηλά οι στροφές του κινητήρα (π.χ. με 2η και 3η ταχύτητα) και δεν γινόταν αλλαγή ταχύτητας.
Ο αρχικός 1.4 TDI αποδίδει 75 ίππους και 210 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., είναι γεμάτος από τις χαμηλές στροφές, διαθέτει θετικό τράβηγμα, περιορισμένους κραδασμούς και φιλτραρισμένο θόρυβο. Οι επιδόσεις του είναι σβέλτες, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,9 δλ. και τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. Ο πιο ισχυρός 1.4 TDI των 90 ίππων και 230 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. αναμενόμενα εξασφαλίζει ταχύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 184 χλμ./ώρα).
Στο δρόμο, το Polo 5ης γενιάς μετά την ανανέωση που δέχτηκε το 2014 αναβαθμίστηκε και ως προς τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, χάρη στην τοποθέτηση νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης που προσφέρει αισθητά καλύτερη αίσθηση. Συνολικά το αυτοκίνητο είναι ασφαλές σε κάθε διαδρομή, ενώ παρά τον αστικό του προσανατολισμό είναι σε θέση να πραγματοποιήσει και ξεκούραστα ταξίδια.
Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, οι αρκετά καλοί χώροι για τέσσερις επιβάτες και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 280 λίτρων. Στο 1.4 TDI 75 PS Conceptline έχουν γίνει κάποιες «εκπτώσεις» συγκριτικά με τις πιο ακριβές εκδόσεις, όπως είναι η χρήση σκληρού πλαστικού στο ταμπλό (αντί μαλακού) και το ενιαίο πίσω κάθισμα, δίχως επένδυση στην πλάτη. Βέβαια κάποιοι μπορεί αυτά να τα θεωρούν «λεπτομέρειες», αφού σε ένα μεταχειρισμένο μεγάλη σημασία έχει να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση μηχανικά, το αμάξωμα και το εσωτερικό του.
Σημείωση: Τα εικονιζόμενα αυτοκίνητα δεν αφορούν αγγελίες.