Τα SUV έχουν κυριαρχήσει στις περισσότερες αγορές τα τελευταία χρόνια, όπως και στην Ελλάδα, αφού φέτος έχουν ξεπεράσει το 55% των συνολικών ταξινομήσεων. Το ενδιαφέρον του κοινού δεν αφορά μόνο τα καινούργια, αλλά και τα μεταχειρισμένα, όπου και εκεί τα διαθέσιμα αμάξια είναι πάρα πολλά.
Ανάμεσα σε αυτά, το οικονομικότερο σε τιμές μικρομεσαίο SUV που προσφέρεται σε συνδυασμό με τα λιγότερα χρόνια κυκλοφορίας (π.χ. 5ετίας), είναι το πρώτο Dacia Duster. Αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση του 2016-2017 με το πολύ αξιόλογο 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα πωλούνται δεκάδες και σε ένα εύρος τιμών μεταξύ 13.000-15.000 ευρώ. Υπάρχουν και αρκετά 4κίνητα, όπου με τον 1.5 dCi θα καλύψουν όσους θέλουν καλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση και αυξημένες ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου. Να υπενθυμίσουμε ότι το πρώτης γενιάς Duster έκανε ντεμπούτο το 2010, ανανεώθηκε το 2013 και εφοδιάστηκε με βελτιωμένους κινητήρες το 2015.
Εξωτερικά το πρώτο Duster διατηρεί ένα σκληροτράχηλο παρουσιαστικό, χάρις στο μυώδη σε αισθητική αμάξωμά του με τα φουσκωμένα φτερά, τις ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες και τις ευμεγέθεις μπάρες οροφής. Το εσωτερικό του Duster παρουσιάζει πιο σύγχρονη εικόνα μετά την ανανέωση, αφού άλλαξε η σχεδίαση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας, του πίνακα οργάνων και του τιμονιού, τοποθετήθηκαν νέες επενδύσεις και διακοσμητικά και άλλαξαν και ορισμένοι διακόπτες για καλύτερη εργονομία. Τα πιο πλούσια σε εξοπλισμό διαθέτουν και σύστημα πολυμέσων MediaNav με οθόνη αφής 7 ιντσών, μαζί με όλα τα γνωστά κομφόρ. Σε επίπεδο χώρων είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις 4 ή και 5 άτομα (αναλόγως σωματικής διάπλασης), τα οποία έχουν στη διάθεσή τους 475 λίτρα για τις αποσκευές (443 λίτρα στο 4WD).
Στα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Duster ανήκει ο αξιόπιστος και αποδοτικός κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi της Renault, με την ισχύ των 110 ίππων και 260 Nm ροπής. Το εν λόγω μοτέρ παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς να είναι ενοχλητικό από πλευράς θορύβου, εξασφαλίζοντας παράλληλα μεικτή κατανάλωση της τάξεως 6,7 λτ./100 χλμ. Επίσης κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το Duster, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. το 2WD και 12,5 δλ. το 4WD), όσο κυρίως εν κινήσει, λόγω και της κοντής κλιμάκωσης 6τάχυτου κιβωτίου. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει και η άνεση από τις μαλακές αναρτήσεις, ωστόσο οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι τονισμένες και το τιμόνι προσφέρει μέτρια αίσθηση. Εκτός δρόμου όμως και ειδικά το τετρακίνητο με τις επιλογές «Auto» για αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και «Lock» για κλείδωμα της ροπής, σχεδόν στο 50:50, είναι ένα πραγματικό «εργαλείο». Με ένα σετ καλών μεικτών ελαστικών, βγάζει εις πέρας και πιο δύσβατες διαδρομές, γεγονός που βοηθά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 210 χιλιοστών.