H αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κρύβει πολλές ευκαιρίες, προσφέροντας μια ευρύτατη γκάμα επιλογών για κάθε ανάγκη, γούστο και πορτοφόλι. Ειδικά τώρα, που σε πολλά καινούργια τα κόστη απόκτησης έχουν εκτιναχθεί, τα μεταχειρισμένα έχουν πάρει τα πάνω τους, δυστυχώς όμως αναμενόμενα, κάποια από αυτά και σε τιμές.
Παρόλα αυτά η προσφορά προσιτών μεταχειρισμένων αφθονεί, όπως ισχύει και για το τρίτης γενιάς Ford Focus, το οποίο παρουσιάστηκε το 2010. Μοντέλα του 2012 έως 2014 διατίθενται πάρα πολλά μέσω αγγελιών και σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στις 9.000 ευρώ (+/- 500 ευρώ), τόσο με τον κινητήρα βενζίνης 1.0 EcoBoost, όσο και με τον πετρελαίου 1.6 TDCi. Έτσι καλύπτεται μια ευρεία γκάμα αγοραστών, όπως και σε εκδόσεις εξοπλισμού, αφού κάποιες είναι μεν βασικές, ωστόσο υπάρχουν και πιο πλούσιες.
Εξωτερικά το προγενέστερο Focus παρουσιάζει ακόμα και σήμερα ενδιαφέροντα στοιχεία, ενώ με μήκος 4.358 χλστ. παραμένει και με τα τωρινά δεδομένα ένα από τα μεγαλύτερα μικρομεσαία χάτσμπακ (4.382 χλστ. το νέο Focus). Μοντέρνο είναι σε σχεδίαση και το εσωτερικό, όπου όμως η πληθώρα κουμπιών και διακοπτών στην κεντρική κονσόλα δεν είναι ότι καλύτερο από πλευράς εργονομίας. Στο κομμάτι της ποιότητας, το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει το ταμπλό αναβαθμίζει την εικόνα, αν και στη συναρμογή εντοπίζονται μικροατέλειες. Από πλευράς χώρων 4 επιβάτες θα βρουν θέση χωρίς να αντιμετωπίσουν προβλήματα. Το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα στα 363 λίτρα (με το κιτ επισκευής ελαστικού) κρίνεται απλά ικανοποιητικό.
Το Focus 3ης γενιάς ήταν το πρώτο μοντέλο του «Μπλε Οβάλ» με κινητήρα EcoBoost και από τα πρώτα αυτοκίνητα παγκοσμίως που υιοθέτησαν 3κύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη διάταξη 1.0 λίτρου. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 125 ίππους και τα 170 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις, είναι ομαλό στην λειτουργία του και με εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά, δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου ατμοσφαιρικού μοτέρ. Επίσης, η πραγματική κατανάλωση των 7,5 λτ./100 χλμ. είναι ένα νούμερο λογικό και για τα σύγχρονα δεδομένα. Το 1.600άρι ντίζελ με τα 115 άλογα και την πλούσια ροπή των 270 Nm εξασφαλίζει πιο γρήγορες επιδόσεις, συν χαμηλότερες απαιτήσεις σε καύσιμο (κάτω από 6 λτ./100 χλμ.).
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Focus από την πρώτη κιόλας γενιά του, ήταν η εξαιρετική οδική συμπεριφορά και η ευχάριστη οδηγική αίσθηση. Χαρακτηριστικό που αφορά και το 3ης γενιάς, όπου οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις του συνδυάζουν ιδανικά το κράτημα με την άνεση και ο οδηγός λαμβάνει πλούσια πληροφόρηση από το τιμόνι.
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.