Η απόκτηση ενός οικογενειακού αυτοκινήτου χωρίς παραχωρήσεις απαιτεί σήμερα ένα αρκετά σεβαστό ποσό, της τάξεως των περίπου 30.000 ευρώ, όταν πρόκειται για μικρομεσαίο SUV. Πριν από μερικά χρόνια οι τιμές ήταν πολύ πιο προσιτές, όμως αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Οπότε, όσοι θέλουν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των μετακινήσεων μιας τετραμελούς ή πενταμελούς οικογένειας με λίγα χρήματα, θα στραφούν στα μεταχειρισμένα.
Μια ενδιαφέρουσα πρόταση αγοράς μεσαίου σεντάν ή 5θυρου με ένα κόστος γύρω στις 8.000-10.000 ευρώ είναι το Ford Mondeo τρίτης γενιάς. Παρουσιάστηκε το 2007, ανανεώθηκε το 2010 και αντικαταστάθηκε από το διάδοχό του το 2014, όμως στα μεταχειρισμένα διατίθενται αρκετά και κυρίως με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λτ. Το πληθωρικό οικογενειακό με μήκος 4.844 χλστ. (4.778 χλστ. το 5θυρο), πλάτος 1.886 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.850 χλστ., είναι σε θέση να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του με περισσές ανέσεις έως 5 άτομα. Πρόσθετα, το πορτ μπαγκάζ των 550 λίτρων (540 λτ. το 5θυρο με το πολύ μεγαλύτερο άνοιγμα), χωράει όλες τις αποσκευές μιας οικογένειας.
Πέρα από την ευρυχωρία του, το τρίτης γενιάς Mondeo ξεχωρίζει για την προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό του, όπου το ταμπλό και διάφορες επιμέρους επιφάνειες καλύπτονται από μαλακό πλαστικό. Θετικές είναι οι κριτικές όσον αφορά στην εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων και τις θέσεις που υπάρχουν για μικροαντικείμενα και ποτήρια.
Μεταξύ των σημείων αναφοράς του Mondeo (όπως και κάθε σύγχρονου Ford γενικότερα), είναι η οδική του συμπεριφορά. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (πολλαπλών συνδέσμων πίσω), μαζί με το στιβαρό πλαίσιο και τα μεγάλα μετατρόχια και μεταξόνιο, εξασφαλίζουν ένα «αρχοντικό» πάτημα. Πρόκειται για ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, φτιαγμένο για ανοιχτούς δρόμους αλλά και για στροφές. Παρά το συνολικό του όγκο, το μεσαίο Ford στρίβει με σιγουριά, ακόμα και σε πιο σφιχτές διαδρομές. Βέβαια, στην πόλη «δυσανασχετεί», τόσο στους ελιγμούς όσο και σε εύρεση θέσης στάθμευσης.
Όσον αφορά τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα με τους 125 ίππους (η βασική έκδοση είχε 110 PS) και τα 160 Nm ροπής στις 4.100 σ.α.λ., επαρκεί για το βάρος των 1.360 κιλών του Mondeo. Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με έναν σύγχρονο turbo, όμως με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ., μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή), θα ικανοποιήσει το κοινό που απευθύνεται.