Η κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ αυτοκίνητων είναι χρόνια τώρα από τις πιο δημοφιλείς στην Ελλάδα, τόσο στην αγορά των καινούργιων, όσο και των μεταχειρισμένων. Οι επιλογές που έχει να κάνει ο αγοραστής είναι πολλές σε κάθε περίπτωση και αποτελούν τη βέλτιστη λύση για αυτούς που αναζητούν ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει με επιτυχία και τις οικογενειακές υποχρεώσεις.
Δείτε ακόμα: Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 6.000 ευρώ
Στα μεταχειρισμένα υπάρχουν πολλές προτάσεις, σε ελκυστικές τιμές και με κινητήρες πετρελαίου. Μοντέλα του 2015 πωλούνται κοντά στις 10.000-11.000 ευρώ και προσφέρουν στον εξοπλισμό τους όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας. Παράλληλα, σημαντικό τους προσόν αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθώς και τα εξίσου χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.
Εμείς επιλέξαμε 4 δημοφιλή μικρομεσαία ντίζελ του 2015, τα οποία πωλούνται σε προσιτές τιμές και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω με όλα τα βασικά τους χαρακτηριστικά.
Ford Focus 1.5 TDCi 95PS
Με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.5 λτ., το Focus του 2015 πωλείται σε τιμές γύρω στις 15.000 ευρώ και αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση οικονομικού μικρομεσαίου ντίζελ λίγων ετών.
Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει στη βασική του έκδοση 95 ίππους και πλούσια ροπή 270 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Ο εν λόγω κινητήρας ξεχωρίζει για την απουσία κραδασμών, το τράβηγμά του από τις χαμηλές στροφές και την γραμμικότητά του, δίνοντας την αίσθηση ισχυρότερου μοτέρ.
Δείτε ακόμα: Οικονομικά SUV του 2015 με diesel κινητήρες
Στα πλεονεκτήματα του Ford Focus 1.5 TDCi 95PS (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) ανήκουν η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η ευχάριστη οδηγική αίσθηση, καθώς και η αρκετά καλή άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες.
Οι φιλοξενούμενοι του Focus έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικούς χώρους, όμως το πορτ μπαγκάζ των 316 λίτρων (με την στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης) είναι μικρό για τα δεδομένα των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Παράλληλα το εσωτερικό του Focus διακρίνεται για την προσεγμένη ποιότητα υλικών με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, ωστόσο δε λείπουν ορισμένες ατέλειες στη συναρμογή και στην εργονομία.
Μέση τιμή: 11.000 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 88,2 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ηχοσύστημα.
Δείτε ακόμα: Μικρά diesel 5ετίας σε χαμηλές τιμές
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.498 κ.εκ., Ισχύς: 95/3.600 PS/σ.α.λ., Ροπή: 270/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 98 γρ./χλμ.
Hyundai i30 1.4 CRDi 90 hp
To δεύτερης γενιάς Hyundai i30 με τον 1.400άρη κινητήρα πετρελαίου, αποτελεί και αυτό μια πολύ καλή πρόταση μεταχειρισμένου μικρομεσαίου 5ετίας, το οποίο προσφέρεται σε χαμηλές τιμές (γύρω στις 10.500 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS ή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Το 1.4 CRDi μηχανικό σύνολο με απόδοση 90 ίππων και μέγιστη ροπή 220 Nm προσφέρει καλές επιδόσεις, έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, ενώ προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, το Hyundai i30 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις περισσότερο με την προσφερόμενη άνεση και ποιότητα κύλισης, παραμένοντας πάντως ασφαλές και σταθερό. Το τιμόνι, με σύστημα υποβοήθησης Flex Steer, ικανοποιεί επίσης σε πληροφόρηση όχι όμως και σε αίσθηση.
Θετικές είναι οι εντυπώσεις και από το εσωτερικό του Hyundai i30 με την σύγχρονη αισθητική. Στην καμπίνα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό) διαθέτουν πολύ καλό φινίρισμα και ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή. Αρκετά καλοί με την σειρά τους είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (378 λτ.).
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;
Μέση τιμή: 10.500 ευρώ, Τεκμήριο: 5.200 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 106,82 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.396 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 220/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.
Opel Astra 1.3 CDTI 95 hp
Πολλές είναι οι διαθέσιμες επιλογές στην αγορά των μεταχειρισμένων μικρομεσαίων ντίζελ του 2015 για το Astra 1.3 CDTI, σε τιμές που κυμαίνονται περίπου στις 9.200 ευρώ. Σχεδιαστικά το Opel Astra (δοκιμή 1.6 CDTI 110 hp) παραμένει ελκυστικό, διαθέτοντας ένα αμάξωμα με πολλές καμπύλες, αλλά και με πίσω τμήμα που παραπέμπει σε κουπέ.
Δείτε ακόμα: Opel Crossland X 1.2T Vs SEAT Arona 1.5 TSI
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι μοντέρνα, όμως την εργονομία δεν ευνοεί η γεμάτη χειριστήρια και μπουτόν κεντρική κονσόλα. Ποιοτικά, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι καλής υφής, ιδίως στα τμήματα εκείνα που ντύνονται με λεπτό αφρώδες υλικό. Όμως δεν λείπουν κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα. Οι χώροι βρίσκονται λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά καλή χωρητικότητα (370 λτ.)
Ο Ιταλικής προέλευσης (Multijet II της Fiat) 1.3 CDTI κινητήρας διακρίνεται κυρίως στο κομμάτι της κατανάλωσης καυσίμου (μεικτή εργοστασιακή: 3,9 λτ./100 χλμ.) και λιγότερο σε αυτό των επιδόσεων. Από εκεί και πέρα, το Astra στο δρόμο παρουσιάζεται ισορροπημένο μεταξύ της πολύ καλής άνεσης και της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς προσφέροντας ένα ξεκούραστο ταξίδι, ενώ το τιμόνι απλά ικανοποιεί με την αίσθησή του.
Μέση τιμή: 9.200 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 84,6 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και ηχοσύστημα.
Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Hyundai Kona 1.0 T-GDi
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 190/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 94 γρ./χλμ.
Toyota Auris 1.4 D-4D 90 hp
Το δεύτερης γενιάς Toyota Auris στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του με τον χαμηλού κυβισμού 1.4 D-4D κινητήρα (δείτε εδώ τη δοκιμή), πωλείται σε τιμές κοντά στις 10.500 ευρώ, όσον αφορά τα μοντέλα του 2015.
Δείτε ακόμα: Suzuki Swift 1.2 λτ. Hybrid Vs Toyota Yaris 1.5 λτ.
Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 90 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με ένα σωστής κλιμάκωσης μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην πράξη, η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη με λίγους κραδασμούς στις χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας παρουσιάζει θετικό τράβηγμα μετά τις 1.500 σ.α.λ. και μέχρι τις μεσαίες στροφές, όμως πιο χαμηλά υπάρχει ένα κενό ισχύος. Στο δρόμο, το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται ιδιαίτερα είναι η ευκολία στους χειρισμούς του αυτοκινήτου, η καλή ποιότητα κύλισης και η προσεγμένη άνεση από την ανάρτηση.
Στο ταμπλό συναντώνται μαλακά υλικά καλής ποιότητας στο πάνω μέρος και στο εμπρός μέρος με καλή συναρμογή, αν και υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια, ενώ το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τη μετακίνηση τρίτου φιλοξενούμενου. Ο ρηχός χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 λίτρα.
Δείτε ακόμα: Μεταχειρισμένο Toyota Yaris υβριδικό ή ντίζελ;
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα.
Μέση τιμή: 10.500 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.364 κ.εκ., Ισχύς: 90/3.800 PS/σ.α.λ., Ροπή: 205/1.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.