Τις μέρες του Πάσχα που έρχονται, πολύς κόσμος θα ταξιδέψει προς πάσα κατεύθυνση και θα οδηγήσει σε αυτοκινητόδρομους. Χιλιάδες αυτοκίνητα θα περάσουν από σήραγγες ή τούνελ όπως ονομάζονται γενικότερα, όπου απαιτείται από όλους τους οδηγούς τήρηση επιπλέον κανόνων ασφαλείας και υψηλότερη προσοχή.
Οι συμβουλές που πρέπει να ακολουθούν όλοι για την ασφάλεια όλων, είναι απλοί αλλά πολύ σημαντικοί. Καταρχήν η ταχύτητα κίνησης προσαρμόζεται πάντα με τα όρια που αναγράφονται στις σημάνσεις πριν της σήραγγας, αλλά και εντός αυτής. Πάντοτε τα όρια είναι χαμηλότερα σε σχέση με στους ανοιχτούς δρόμους. Όταν για παράδειγμα εκτός τούνελ είναι 130 χλμ./ώρα, εντός είναι συνήθως το πολύ έως 80 χλμ./ώρα. Δυστυχώς όμως πολλοί οδηγοί τα παραβλέπουν, με αποτέλεσμα να μη μειώνουν καθόλου ταχύτητα και να κολλάνε επίμονα πίσω από όσους ακολουθούν τα επιτρεπτά όρια, αναβοσβήνοντάς τους παράλληλα τα μεγάλα φώτα για να προσπεράσουν. Επίσης, καλό είναι ο οδηγός να βγάζει τα γυαλιά ηλίου, προκειμένου να έχει καλύτερη ορατότητα.
Ένα ακόμα μεγάλο σφάλμα, είναι ότι αρκετοί δεν ανάβουν τα μεσαία φώτα. Το γεγονός ότι εντός σηράγγων υπάρχει φωτισμός, δεν σημαίνει ότι ένα όχημα είναι ορατό από μακριά. Αν δεν έχει αναμμένα φώτα και ειδικά το αμάξι είναι σκουρόχρωμο, τότε διακρίνεται από ελάχιστα έως καθόλου. Έτσι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος μπορεί να μην το αντιληφθεί έγκαιρα και να προκληθεί ατύχημα.
Επίσης, είναι τραγικό να οδηγεί κανείς σε δρόμους με πολλά τούνελ και να έχει αναμμένο το «λαμπάκι» στο ρεζερβουάρ καυσίμου, γιατί πολύ απλά ενδέχεται να μείνει από καύσιμο ανά πάσα ώρα και στιγμή. Γεγονός που σημαίνει ότι στην περίπτωση που ακινητοποιηθεί, να μην καταφέρει να προσεγγίσει την εσοχή έκτακτης ανάγκης. Πολύ σημαντικό είναι ακόμα οι οδηγοί τα τηρούν αποστάσεις ασφαλείας, όπως είναι τουλάχιστον 50 μέτρα μεταξύ των ΙΧ και 100 μέτρα τα φορτηγά. Σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο ο οδηγός δεν κάνει αναστροφή ή όπισθεν!
Τι γίνεται όμως σε μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα αν ξαφνικά εκδηλωθεί φωτιά σε ένα όχημα; Επειδή η φωτιά και ο καπνός σκοτώνουν και οι συνθήκες που δημιουργούνται τάχιστα είναι αποπνικτικές, τότε η πρώτη κίνηση κάθε οδηγού που βρίσκεται εντός του τούνελ και έχει εγκλωβιστεί, είναι να αφήσει το όχημά του και να ακολουθήσει την πράσινη σήμανση προς την έξοδο διαφυγής. Τι υπάρχει όμως πίσω από αυτή την πόρτα και τι πρέπει να προσέξει κανείς; Η έξοδος διαφυγής μπορεί να οδηγεί είτε στη σήραγγα του άλλου ρεύματος κυκλοφορίας, είτε εκτός αυτής στο εξωτερικό περιβάλλον. Στην περίπτωση εισόδου στον άλλο κλάδο της σήραγγας, απαιτείται τεράστια προσοχή και να κινούμαστε στο πεζοδρόμιο, όσο πιο κοντά προς τον τοίχο του τούνελ.